امروز گوشه گوشه استان البرز حماسه و افتخار است، شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان شور و حال خاصی دارند، قرار است یک نماینده از این حوزه انتخابیه راهی مجلس شورای اسلامی شود، حدود ۲۰ نامزد انتخاباتی این حوزه ، تبلیغات فشرده ای پشت سر گذاشتند و اینک

نوبت مردم است تا نماینده خود را انتخاب کنند.

سه شهرستان ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارند و این شهرستان ها با وجود مزیت ها و ظرفیت های فراوان، محرومیت هایی هم دارند. انتظار مردم پایان بخشیدن به محرومیت ها و ساماندهی ظرفیت ها است .

غرب استان البرز دارای دیرینگی و تاریخچه غنی است ، قدیمی ترین خشت دست ساز بشر مربوط به شهرستان نظرآباد در سازمان ملل متحد نگهداری می شود و سندی بر دیرینگی تاریخی ایران زمین می باشد ، در واقع غرب البرز بخشی از شناسنامه بار ارزش ایران باستان است .

وجود تپه های تاریخی ۹ هزار ساله ، مراکز فرهنگی و مشاهیر و شخصیت های برجسته علمی ، فرهنگی و نظامی از افتخارات شهرستان های غرب البرز است که می توان به مرحوم آیت الله طالقانی ، سرلشکر شهید علی فلاحی، مرحوم جلال آل احمد، مرحومه پرفسور مریم میرزاخانی و … اشاره کرد.

با این حال امروز مردم این شهرستان های پای صندوق های اخذ رای آمده اند تا یک بار دیگر وفاداری خود را به نظام اسلامی نشان دهند.

بالاترین میزان مشارکت را داریم

حسین ابراهیمی از شهروندان هشتگردی می‌گوید: ما صف شکن هستیم، حضورمان در عرصه انتخابات همیشگی است ، در ادوار گذشته تا کنون بالاترین میزان مشارکت را داشته ایم . متعهد به انقلاب و آرمان های نظام اسلامی هستیم ، در جنگ شهدای زیادی تقدیم کردیم و در پشت جبهه حضورمان در صحنه پرشور بوده است.

تعداد خانواده های چند شهید داده در غرب استان البرز فراوان است که از جمله می توان به خانواده های شهیدان نژادفلاح (چهار شهید) اشاره کرد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, ابراهیمی گفت صبح امروز جز اولین نفرها بودم که وارد مسجد جامع برای رای دادن شدم، باورم نمی‌شد، جمعی که برای اخذ رای آمده بودند آن هم ابتدای صبح، این مردم ما با وجود همه مشکلات انقلاب و ایرانشان را دوست دارند و با مشارکت خود ثابت خواهند کرد که همچنان پای آرمان‌های خود مثل هست سال دفاع مقدس محکم و استوار خواهند ایستاد و دشمنان را مایوس خواهند کرد.

راه شهیدان را ادامه می دهیم
حسین اسدی هم از جمله افرادی بود که با خانواده به شعبه یک انتخابات در شهر هشتگرد آمده بود تا جز اولین نفرها باشد که رای خود را به صندوق بیاندازد.

وقتی نظرش را پرسیدم و اینکه چرا آمدی، گفت: چرا آن همه شهدا رفتند، آنها رفتند که این انقلاب بماند و اگر ما امروز در انتخابات شرکت نکنیم و مهمتر اینکه درست انتخاب نکنیم این چیزی است که دشمن می‌خواهد و به آرزویش می رسد و ما باید پایبند به خون شهدا باشیم و درست انتخاب کنیم تا مشکلات بوجود آمده را با مجلس کار آمد درست کنیم.

نمی توانم خانه بمانم

مرتضی حیدری جانباز دفاع مقدس می گوید: نمی توانم خانه بمانم ، احساس مسوولیت می کنم ، این ملت برای کشور بهترین عزیزان خود را تقدیم کرده است. مردم همیشه در صحنه با حضورشان در عرصه های سیاسی و اجتماعیزیباترین تابلوی ایثار و فداکاری را خلق کرده اند، امروز این تابلو یکی از بی بدیل‌ترین هنر این مردم خواهد بود.

انتخاب درست کشور را به جلوخواهد برد

در ادامه سری هم به محله والفجر در شهر هشتگرد زدیم محله قدیمی و یکی از قدیمی‌های هشتگرد که به او آشیخ طاهری می گویند.

وی معتقد است،این انتخاب برای چهار سال آینده کشور است، اما این چهارسال می‌تواند کشور را چهل سال جلو و یا چهل سال عقب ببرد، انتخابی درست مساوی با نتایجی مطلوب، آبادانی، رونق و پیشرفت خواهد بود و انتخابی غلط برابر با سال‌ها افسوس و نائل نشدن به اهداف مورد نظر است.

زهرا سادات حسینی از جوانان امروزی است و رای اولی باورم نمیشد به این زیبایی سخن بگوید.او رای دادن را نوعی سهیم شدن در امور اجتماعی و سیاسی جامعه بیان کرد که می‌تواند یاری‌رسان حفظ وحدت و همبستگی ملی باشد، در مقابل، مشارکت نکردن در انتخابات، نوعی بی‌تفاوتی اجتماعی و عمل نکردن به تعهد شهروندی است و مشارکت با امنیت ملی رابطه‌ای هم‌بسته دارد چرا که حضور در انتخابات از فاصله‌گذاری میان مردم و حاکمیت جلوگیری کرده و توطئه دشمنان را برای ایجاد شکاف و گُسل میان مردم و حاکمیت از بین می‌برد.

حسن سرمدی هم از جمله رای دهندگان امروز است او می گوید: این انتخابات نخستین انتخابات در گام دوم انقلاب اسلامی است، پس از جنایت آمریکا در ترور ناجوانمردانه سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی، این حضور علاوه بر تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی، پاسخ کوبنده‌ای به توطئه‌ها و دسیسه‌های آمریکای پلید است.

حضور مردم در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ پرشور است

ابوالقاسم پالیزگیر رییس حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان حضور مردم این شهرستان ها را پرشور توصیف کرد و گفت: در شهرها و روستاهای سه حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان ۲۹۱ شعبه اخذ رای وجود دارد که به تفکیک در ساوجبلاغ ۱۴۳، نظرآباد ۹۹ و طالقان ۴۹ شعبه می‌باشد که در این دوره پنج درصد صندوق‌های سیار کاهش پیدا کرده‌ است.

فرماندار و رییس حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان اظهار داشت: در شهرستان ساوجبلاغ ۱۴۳ شعبه وجود دارد که ۱۲۵ شعبه ثابت و ۱۸ شعبه سیار است.

وی گفت: پنج هزار نفر مجری و دست اندرکار نیز برای برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در این شهرستان در نظر گرفته شده است.

پالیزگیر اظهارداشت: در شهرستان نظر آباد ۹۹ شعبه اخد رای وجود دارد که ۸۹ صندوق ثابت و ۱۰ شعبه سیار بوده که ۶۸ شعبه در شهر نظرآباد و ۳۱ شعبه در روستاهای این شهرستان مستقر شده‌اند.

وی افزود: ۴۹ شعبه نیز در شهرستان طالقان وجود دارد که به دلیل صعب العبور بودن روستاهای شهرستان طالقان ۲۰ شعبه ثابت و ۲۹ شعبه به صورت سیار است.

فرماندار و رییس حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان اظهار داشت: ۵۳ داوطلب برای انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان ثبت نام کرده بودند که ۳ نفر از کل ثبت نام‌ کنندگان انصراف و یک نفر تغییر حوزه داد و ۳۰ نفر نیز صلاحیتشاناحرز نشد شد . در نهایت ۲۱ نفر به عنوان نامزد یازدهمین انتخابات مجلس یازدهم درحوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان تایید شدند که از این تعداد نیز چهار نفر نیز انصراف دادند.

در نهایت ۱۷ نفر بعنوان نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان امروز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی اظهار داشت: امیدواریم امروز هم مردم کشورمان همچون گذشته حماسه‌ای دیگر در ایران خلق کنند و با حضور در پای صندوق های رای، همبستگی و انسجام خود را به رخ جهانیان بکشانند.

تخلف های جزیی رخ داده است

رییس دادگستری شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه طبق وظیفه دینی خود در ساعات ابتدایی رأی‌گیری در شعبه اخذ رأی حضور پیدا کردیم، اظهار کرد: با شروع تبلیغات نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برخی تخلف‌های جزئی از سوی برخی نامزدها رخ داده و اقدام‌ لازم نیز صورت گرفته است.

علی مرتضی کاظمی گفت: اگرچه تخلفات جزیی صورت گرفته است ولی خوشبختانه تخلف مهمی نداشتیم و در زمان حاضر در حال بررسی شکایت‌ها هستیم و بعد از انتخابات بطور کامل رسیدگی خواهد شد.

حضور مردم دشمنان را نا امید می کند

امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ حضور گسترده مردم در انتخابات را مایه ناامیدی دشمنان ارزیابی کرد و توضیح داد: دشمنان دائم در حال ارزیابی و بررسی هستند، اما شهادت سردار سلیمانی نیز مانند حیات طیبه و پربرکت ایشان برای جهان اسلام منشأ خیر و برکت بود و علاوه بر آنکه ماهیت پلید دشمنان را آشکار کرد و نفوذ معنوی ایران را به رخ جهانیان کشید، بسیاری از دوست‌داران این شهید بزرگ را به صحنه آورد.

حجت الاسلام روح الله مختاری حماسه امروز را از نوع بصیرت بیان کرد و گفت: شک ندارم امروز شاهد حضور بی بدیل مردمی خواهیم بود که بعد از ۴ دهه با وجود مشکلات، همچنان پای آرمان‌های خود محکم و استوار ایستاده‌اند و امروز حماسه دیگری را خلق خواهند کرد.

وی گفت: رای حداکثری مردم در این انتخابات پشتوانه قوی و حلال مشکلات کشور خواهد بود.

استان البرز در این دوره از انتخابات ۱۲۰۰ شعب اخذ رای دارد که در شهرستان کرج ۷۰۴ شعبه ، فردیس ۱۵۶ شعبه بعلاوه یک شعبه برای اقلیت های مذهبی ، شهرستان اشتهارد ۴۸ شعبه ، شهرستان ساوجبلاغ ۱۴۳ شعبه ، نظرآباد ۹۹ شعبه و طالقان ۴۹ شعبه فعال شده است.

۲۳ هزار نیروی اجرایی و امنیتی انتظامی به عنوان دست اندرکار انتخابات استان البرز فعالیت خود را آغاز کرده اند.

تعداد واجدان شرایط برای رای دادن در استان البرز یک میلیون و ۷۵۰ هزار و ۵۹۰ نفر بوده که از این تعداد ۸۷۹ هزار و ۲۰۹ نفر مرد و ۸۷۱ هزارو ۳۸۱ نفر زن هستند.

تعداد رای اولی های استان البرز ۸۵ هزار و۲۷۷ نفر است که از این تعداد ۴۳ هزارو۴۸۳ نفر مرد و ۴۱ هزار و ۷۹۴ نفر زن می باشند.

استان البرز با ۲ حوزه انتخابیه و ۶ شهرستان ، جمعیتی حدود سه میلیون نفر دارد .

این استان دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.