امیر سرتیپ کیومرث حیدری سه شنبه در ستاد لشکر ۵۸ ذوالفقار در شاهرود اظهار داشت: با این اقدام، دنیا فهمید ایران اسلامی گوش به فرمان ولایت فقیه جای خود را در همه عرصه ها باز کرده است.

وی بزرگترین دستاورد نیروی زمینی ارتش را ایستادگی روی پای خود برشمرد و ادامه داد: در عرصه های سایبری، ضد تانک، فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) و آنچه که برای جنگ های آینده مورد نیاز باشد نیروی زمینی به توانمندی های بزرگ دست یافته است.
به گزارش جارچی اخبار و به نقل ازایرنا, وی در مورد تهدید نیروهای نظامی ایران در خلیج فارس گفت: این یک فضاسازی رسانه ای برای سرپوش نهادن بر رعب و وحشت از نیرهای نظامی ایران بوده است.

امیر حیدری افزود: نیروهای نظامی ایران همیشه فعالیت های محوله خود را بدون ماجراجویی انجام می دهند و نیروهای آمریکایی و همه دنیا ، ایران اسلامی و اقتدار آن را می شناسند و به آن اذعان دارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توانمندی های لشکر ۵۸ ذوالفقار در شاهرود اظهار داشت: این لشکر یکی از تکیه گاه های مهم نیروی زمینی ارتش به شمار می‌رود که به لشکر متحرک هجومی تغییر وضعیت داده است.

وی با بیان اینکه تجهیزات و عملکرد این لشکر متناسب با رصد تهدیدات آینده دشمنان تغییر یافته است، ادامه داد: در آینده نزدیک این لشکر در رزمایش بزرگی شرکت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: در همه رزمایش ها اهداف آموزشی در نظر است و هم متناسب با تهدیدات توانمندیهای نیروها را در رسته های مختلف پای کار بیاوریم.

۸۰هزار نفر از نیروهای ارتش در صف مدافعان سلامت هستند
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه به مشارکت نیروهای مسلح در مبارزه با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: ۸۰ هزار نفر از نیروهای ارتش در امر بیماری کرونا در خدمت رسانی درصف مدافعان سلامت فعال هستند .

امیر حیدری با اشاره به اینکه نیروی زمینی ارتش در مقابله با بیماری کرونا در ۲۴ استان و ۲۱۴ شهر فعال است، ادامه داد: در هفت شهر، نیروی زمینی ارتش ورودی شهر را کنترل کرده، ضد عفونی و گندزدایی، ایجاد نقاهتگاه، پست های بیمار یابی در روستاها و شهر در حال انجام است.

وی تاکید کرد: نیروهای ارتش برای بیمار یابی در نقاطی که مردم در روستاها و شهر کمتر دسترسی برای آزمایش های این ویروس داشتند به سراغ مردم رفته و کمک کردند.

وی با بیان اینکه در هرکجا که لازم بود بیمارستان صحرایی برای بیماران کرونایی ایجاد شد و در پنج شهر هنوز بیمارستان صحرایی مستقر است، ادامه داد: یکهزار و ۹۱ تخت نقاهتگاهی ارتش هنوز در برخی شهرها فعال است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: به تناسب نیاز نقاهتگاه های ۵۰ تا ۲ هزار تخت خوابی ایجاد شده است.

امیر حیدری در سفر به شاهرود با حضور در بین نیروهای لشکر ۵۸ ذوالفقار از نزدیک با دستاورد های نظامی و توانمندیهای این لشکر قرار گرفت و از تلاش های آنها قدردانی کرد.

لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار دارای دو گردان ۱۵۸ و ۲۵۸ است و در دفاع مقدس نقش به سزایی در دفاع از مرز های نظام اسلامی داشت و یک هزارو ۸۱۲ شهید در این راه تقدیم کرد.