استاد دانشگاه کلمبیا با تاکید بر کاهش محبوبیت ترامپ گفت که دموکرات‌ها در صورتی که مردم آمریکا پای صندوق‌های رای بیایند، از شانش خوبی برای پیروزی در انتخابات برخوردار هستند.
رابرت وای شاپیرو ، استاد علوم سیاسی دانشگاه کلمبیا و رییس اسبق دانشکده علوم سیاسی این دانشگاه است از کتاب‌های او در حوزه علوم سیاسی می‌توان به « قدرت ریاست جمهوری؛ ایجاد ریاست جمهوری برای قرن بیست و یکم»، « دخالت‌های سیاسی؛ سیاستمداران سرگردان نشوید» و «عدم حضور نمایندگان دموکرات» اشاره کرد.
وی هم چنین تاکنون موفق شده است جایزه کتاب «گلد اسمیت» را نیز از آن خود کند. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را در خصوص تنش ها میان ایران و امریکا بیان کرده است.
ترامپ می‌خواهد قبل از انتخابات نابودی برجام را ببیند
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایلنا، رابرت وای شاپیرو، در ابتدا تلاش برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تلاشی برای نابودی برجام دانست و گفت: ترامپ می‌خواهد قبل از انتخابات برجام را نابود کند. این یکی از وعده‌های او بود، ابتدا از این توافق خارج شد و حالا می‌خواهد نابودی برجام را قبل از انتخابات ببیند. ترامپ در واقع کاملا به ایران بی‌اعتماد است و آن را دوست ندارد. این موضع کاملا مشخص است که در راستای نابودی برجام و فشار بر ایران هر کاری می‌کند.
اروپا نشان داد توان مخالفت با آمریکا را ندارد
وی در ادامه گفت: اروپا نمی‌تواند با ترامپ مخالفت کند اروپا نشان داد کاری که ترامپ نمی‌خواهد را انجام نمی‌دهد و این نشان می‌دهد که اروپا متعهد به همکاری با آمریکا است.
استاد علوم سیاسی دانشگاه کلمبیا در ادامه به بی‌فایدگی تحریم‌ها و فشار بر ایران اشاره کرد و گفت: فشار بر ایران بی‌نتیجه بوده و در واقع تنها به افزایش تنش منجر شده است در واقع به طور قطعی تنها نتیجه تحریم‌ها و فشار بر ایران، افزایش تنش‌ها وده است.
دموکرات‌ها شانس خوبی برای پیروزی در انتخابات دارند
ترامپ محبوبیت خود را از دست داده است
وی در ادامه افزود: تصور می‌کنم که دموکرات‌ها شانس خوبی برای پیروزی در انتخابات دارند اگر مردم امریکا پای صندوق‌ها بیایند. از طرفی هم ترامپ بخش زیادی از محبوبیت خود و طرفدارانش را نسبت به انتخابات قبلی با توجه با اتفاقات ماه‌های اخیر از دست داده است.
راه حل کاهش تنش‌ها فقط بازگشت آمریکا به برجام است
آینده برجام به انتخابات آمریکا بستگی دارد
رابرت وای شاپیرو هم چنین در مورد آینده و بهبود روابط میان ایران و آمریکا گفت: راه حل این است که ایالات متحده به توافقنامه ایران بازگردد تا رسیدگی به موضوعات مرتبط با آن را شروع کند و این شروع تازه‌ای برای دیپلماسی برای کاهش تنش‌ها میان ایران و آمریکا است. این امر مستلزم آن است که دولت ترامپ رویکرد خود را تغییر دهد یا اینکه رئیس‌جمهور جدید در آمریکا بر سر کار بیاید. اکنون در حال حاضر آینده برجام نامشخص است و همه چیز بستگی به انتخابات و نتیجه انتخابات در آمریکا دارد.
استاد ،دانشگاه کلمبیا،محبوبیت ،ترامپ ، انتخابات ،نابودی ،برجام ،دموکرات¬¬، پای صندوق رأی،، آمریکا ،رابرت وای شاپیرو ، ،قدرت ریاست جمهوری؛ ایجاد ریاست جمهوری برای قرن بیست و یکم، دخالت‌های سیاسی،