زلزله «زرآباد» از آنجا که در عمق ۲۸ کیومتری اتفاق افتاد، تلفات جانی یا خسارت گسترده در سایر مناطق نداشت و گویا فقط تکرار شده بود تا «مخین» را دوباره ضربه فنی کند.
روستای «مخین» که دارای حدود یکهزار و ۳۰۰ نفر جمعیت است، بیشترین خسارت زلزله نخست روز گذشته را در مقایسه با سایر روستاهای منطقه تجربه کرد اما این همه ماجرا نبود و حتی خانه‌هایی که در این زمین‌لرزه دچار خسارت جزئی شده‌ بود، با زلزله «زرآباد» ایستایی خانه‌هایش را از دست داد.
بخشدار زرآباد خوی با اشاره به اینکه زلزله ۵.۹ ریشتری این بخش که در ساعت ۱۹:۳۰ به وقوع پیوست تلفات جانی و منزل تخریبی نداشت، بیان کرد: این زلزله علاوه بر روستاهای این بخش، در وارد شدن خسارت به روستای «مخین» نیز تاثیر داشت.
روستای «مخین» حدود ۳۰۰ خانه کاهگلی و گاهی مقاوم‌سازی شده دارد و خانه‌های کوهپایه‌ای روستا بیشتر از خانه‌های وسط روستا تخریب شده‌است؛ اهالی این روستا نیز می‌خواهند اصحاب رسانه صدای اهالی باشند چون از زیرساخت اینترنت محروم هستند.
عبدالرحیم مقصودپناه از ساکنان این روستا در روز گذشته به خبرنگار اعزامی ایرنا گفته بود که روستای آنان اینترنت ندارد و از وی خواسته بود تا صدای اهالی را به مسوولان برساند.
«امراه پالیک» از دیگر اهالی روستا نیز در روز جاری، گفت: طی یک ماه اخیر زلزله‌های متعدد کوچک و بزرگ منطقه را لرزاند و به فکر مقاوم‌سازی بودم اما زلزله‌های دیروز امان نداد و خانه‌ام طی دو مرحله تخریب شد.
«محمد مصطفی» دیگر ساکن «مخین» نیز اظهار داشت: در زلزله نخست روز گذشته حدود ۵۰ درصد به خانه‌ام آسیب رسید اما در زلزله دوم این درصد افزایش یافت.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی هم با اشاره به اینکه ۲۵ خانه در این روستا مقاوم‌سازی شده، گفت: در پی زلزله اخیر به هیچ‌یک از خانه‌های مقاوم‌سازی شده آسیبی وارد نشده‌است.
محمود بدلی ادامه داد: با این آمار تنها هشت درصد خانه‌های این روستا مقاوم‌سازی شده و مابقی آنها دچار خسارت جدی شده‌است.
به گزارش جارچی به نقل از ایرنا زلزله ۵.۷ ریشتری روز گذشته در بخش قطور خوی ۴۳ روستای شهرستان‌های خوی و سلماس در آذربایجان غربی را تحت تاثیر قرار داد اما بیشترین خسارت به روستای «مخین» وارد شد.
مردم «مخین» از واهمه تکرار زلزله، ثانیه‌های سخت و سرد خود را برای ساعاتی در خارج از خانه‌ها سپری کردند اما قبل از تاریکی شب و طبق وعده استاندار آذربایجان‌غربی که در کنار زلزله‌زدگان حضور داشت، چادر و اقلام امدادی به روستا رسید.
مسوولان و مردم زلزله‌زده خوی در روز گذشته دردی مشترک داشتند و ۲ زلزله ساعت ۹:۲۲ و ۱۹:۳۰ به جلوه‌های زیبایی از همدردی مسوولان با مردم مناطق قطور و زرآباد این شهرستان تبدیل شد تا دشواری‌های زلزله و سرمای هوا راحت‌تر تحمل شود.