به گزارش خبرنگار جارچی اخبار مدیر عامل شرکت توزیع برق استان یزد پیش از ظهر امروز در نشست خبری برخط خانه مطبوعات و رسانه های استان یزد گفت: طول شبکه های برق استان ۱۹ هزار کیلومتر است که پوشش داده می شود که تقریبا ۱۰ هزار کیلیومتر شبکه متوسط و بیش از ۸ هزار کیلومتر فشار ضعیف است.

« آرش نواب » با بیان اینکه ۶۹۶ هزار مشترک برق در شرکت توزیع استان داریم گفت: از این تعداد، ۱۱ هزار مشترک صنعتی است و مابقی مربوط به بخش‌های دیگر است که بیشترین میزان آن خانگی با ۵۹۵ هزار مشترک است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد خاطرنشان کرد: از ۸۷۰ میلیون کیلووات ساعت فروش انرژی تا پایان خرداد، تقریبا ۳۸۳ میلیون کیلو وات ساعت برای صنعت و ۱۳۳ میلیون کیلووات ساعت برای کشاورزی است که جمع آن تقریبا ۵۰۰ میلیون کیلووات ساعت است و برای تولید صرف می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار دارای برق هستند و در این راستا ۲ هزار و ۱۹۶ چاه کشاورزی برق دار داریم.

 

نواب تصریح کرد: شاخص عملکردی شرکت توزیع با صنعت برق بر اساس خاموشی به ازای هر مشترک در سال ۸۸۰ دقیقه در کشور است که در استان این عدد ۶۳ دقیقه است که کمتر از ۸ درصد عدد کشوری هستیم.

 

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان یزد بیان کرد: در کشور از لحاظ بحث تلفات نیز ۹ و ۹ دهم درصد تلفات داریم که در استان ۶ و ۵ دهم درصد است که در کشور رتبه اول را داریم.

 

وی افزود: از لحاظ مصرف انرژی در صنعت میزان ۵۴ درصد است که نشان از تولید در استان است

 

نواب از  در سطح استان یزد خبر داد و افزود: تعداد کل روستاهای یزد با احتساب مزارع کوچک ۹۷۶ مورد است و با این حساب، درصد خانوارهای روستایی برقدار ما ۹۹ و ۷۲ دهم درصد است.

وی در ارتباط با وضعیت چاه‌های کشاورزی استان یزد با بیان اینکه ۹۶ درصد چاه‌های کشاورزی استان برق‌دار هستند گفت: یکی از مهمترین شاخص‌های صنعت برق، میزان خاموشی به ازای هر مشترک در سال است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد افزود: در کشور این شاخص به صورت میانیگین ۸۷۰ دقیقه به ازای هر مشترک است و در برخی استان‌ها تا دو هزار دقیقه در سال این شاخص را داریم، در حالی که شاخص خاموشی در استان یزد ۶۷ دقیقه است و در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده‌ایم.

نواب ادامه داد: از لحاظ عملکرد نیروگاه های خورشیدی نیز ۵ و نیم مگاوات انرژی متصل به شکبه در حال بهره برداری داریم که ۳ و نیم مگاوات نیروگاه بزرگ داریم و مابقی کوچک و یارانه ای هستند.

 

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان یزد بیان کرد:  به عنوان فوریت های برق را داریم که متوسط پاسخگویی مردم در روز ۹۹۶ تماس است.

 

وی خاطرنشان کرد: ۹۳۶ را در خردادماه پیک بار داشتیم و در شب نیز ۹۱۹ پیک بار به ثبت رسید.

 

نواب تصریح کرد: در زمینه پیک بار میزان ۷ هزار و ۴۵۹ قرارداد همکاری داریم که بر این اساس پاداش ریالی حدود ۱۵۲ میلیارد ریال بوده که ۳۱۹ درصد رشد نسبت به سال ۹۷ داشته است.

 

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان یزد بیان کرد: هفته مدیریت مصرف آب و برق در تیرماه است که برنامه های مختلفی را بر اساس نامگذاری روز داریم.

 

وی افزود:  در روز ۱۲ تا ۱۷ و شب ۲۰ تا ۲۴ اوج مصرف است.