فرماندار ویژه شهرستان کاشان گفت: شهر مشکات با جمعتی جوان و پویا در حال توسعه و خواهان تحول سازنده است.

به گزارش جارچی اخبار از کاشان،علی اکبر مرتضایی در آیین تکریم و معارفه شهردار مشکات افزود: شهر مشکات با جمعیتی افزون بر ۵۰۰۰نفر از نظر جمعیتی در جایگاه دومین شهر شهرستان کاشان قرار دارد که برخلاف اکثر شهرها و روستاهای پیرامون با کمترین مهاجرت روبرو است.

وی تصریح کرد: جمعیت جوان این شهر با نیازهای متنوع آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و تفریحی رو برو است که برای پاسخ گویی به آن باید با برنامه ریزی و کارکارشناسی اقدام کرد زیرا موقعیت جغرافیایی شهر مشکات به عنوان دروازه شمالی استان اصفهان از قابلیت ویژه ای برای جذب سرمایه گذار بهره مند است.

فرماندار کاشان از اجرای فاز یک منطقه ویژه اقتصادی کاشان به عنوان مهمترین پروژه اقتصادی شهرستان در آن منطقه یاد کرد و گفت: با توجه با اقدامات درخور تحسین شهرداری و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تکمیل دو بانده شدن محور قدیم کاشان-قم از اولویت های در حال پیگیری است.

مرتضایی قهرودی به ظرفیت های توسعه ای طرح جامع جدید شهر مشکات اشاره کرد و گفت: تدقین حریم و محدوده این شهر نیز در مراحل نهایی است که باید توسط شهرداری پیگیری شود.

وی به بیان ضرورت رفع موانع مجموعه صنعتی شمال مشکات و تشکیل تعاونی تولیدی کشاورزی در رونق تولید و اقتصاد شهری پرداخت و اظهار داشت: در شرایط کنونی اقتصادی ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهرداری ها بیش از همیشه دارای اهمیت کلیدی است.

فرماندار کاشان در ادامه با تاکید بر ایجاد و تقویت زیرساخت ها در حوزه گردشگری تثبیت سایت تاریخی طسمیجان و اجرای طرح ۵۰ هکتاری گردشگری شهرداری در جنب آزادراه کاشان-قم را خواستار شد.

به پیشنهاد شورای اسلامی شهر مشکات، مجتبی رضا زاده توسط استاندار اصفهان به عنوان شهردار مشکات منصوب شد. در این حکم از زحمات و خدمات احسان کوزه گر، شهردار پیشین این شهر تقدیر شده است.

به گزارش جارچی اخبار؛ سید رضا صفوی از کارکنان آن شهرداری در بازه ۳ ماهه تصدی سرپرستی شهرداری مشکات را بر عهده داشت.

دبیراجرایی کمیته خیرین عمران و توسعه شهری و روستایی درسازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، مشاور و مدیر حراست شهردار کاشان از جمله سوابق حرفه ای رضازاده می باشد.

شهر ِمشکات به عنوان شمالی‌ترین شهر استان اصفهان از توابع بخش مرکزی شهرستان کاشان است که با بیش از ۵۰۰۰ نفر جمعیت در حاشیه کویر حد فاصل بزرگراه کاشان–قم و جاده ترانزیت مرکز–جنوب واقع شده‌است.

انتهای خبر/بصیرتی