فرمانده انتظامی استان از خدمات پلیس گردشگری این فرماندهی به ۲ هزار و ۶۰۰ توریست خارجی طی مدت ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: وجود چنین پلیسی در میدان تاریخی حضرت امام (ره) اصفهان با استقبال توریست ها مواجه شده است.

به گزارش جارچی اخبار و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، صنعت گردشگری، امروزه به عنوان یکی از صنعت های سودآور برای کشورهای جهان محسوب می شود چرا که گردشگران با سفر به شهرهای مختلف دنیا ،اشتغال ، ارزآوری و رونق اقتصادی را برای مردم آن شهرها به ارمغان می آورند.

در این میان کشور ما با دارا بودن آثار بسیار زیاد تاریخی و همچنین مناظر زیبای طبیعی یکی از گردشگر پذیرترین نقاط دنیا به شمار می آید که از دیرباز همواره مورد توجه توریست های خارجی قرار داشته است.

وجود امنیت در هر کشوری را باید البته از مهمترین بستر های جذب گردشگر دانست چرا که اگر کشوری از امنیت کافی برخوردار نباشد هیچ گردشگری به آن کشور سفر نمی کند و بنابراین وجود امنیت کشور مقصد همواره در اولویت گردشگران بوده است.

از این رو استکبار جهانی با توسل به امپراتوری رسانه ای خود سعی در ناامن جلوه دادن کشور ایران در نزد گردشگران خارجی کرده تا این صنعت پردرآمد در کشور ما را از رونق بیندازد.

طی سالیان گذشته برنامه ریزی های بسیار خوبی از سوی مسئولان وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در راستای خنثی سازی توطئه و فضاسازی رسانه ای علیه کشورمان صورت گرفت و چشم اندازی برای ورود ۲۰ میلیون گردشگر خارجی به کشور ترسیم شد که این برنامه ها تا حدودی نیز با موفقیت همراه بود.

در این میان فرماندهی انتظامی استان اصفهان برای ارائه خدمات و سرویس دهی ویژه به گردشگران در حوزه نظم و امنیت پیشقدم شد و اولین کیوسک پلیس گردشگری را در میدان حضرت امام خمینی (ره) شهر اصفهان راه اندازی کرد. سال گذشته نیز اولین سامانه ۱۱۰ ویژه پاسخگویی به تماس توریست های خارجی در مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اصفهان ایجاد شد.

مجموع اقداماتی که برای احساس امنیت بیشتر گردشگران خارجی از سوی نیروی انتظامی و دیگر دستگاه های امنیت ساز صورت گرفت، باعث شد تا موجی از سفر توریست های خارجی طی سال گذشته و امسال را شاهد باشیم که به نوعی ناتوانی رسانه های غربی در ترسیم عدم وجود امنیت در ایران و ایجاد ترس و وحشت در بین گردشگران خارجی که قصد سفر به کشورمان داشتند را نشان داد.

این بار اما بعد از ترور ناجوانمردانه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به دست ارتش تروریستی آمریکا و همچنین حادثه هواپیمای اوکراینی بهانه ای شد تا رسانه های غربی بار دیگر گردشگران خارجی را از سفر به ایران منصرف کنند. هر چند که این موضوع باعث کم شدن سفر توریست های خارجی به کشورمان طی روزهای اخیر شد اما باید گفت، هر یک نفر گردشگر خارجی که به ایران سفر می کند با دیدن امنیت و آرامش در جای جای میهن عزیزمان و رفتار مهربانانه همراه با رأفت اسلامی ماموران نیروی انتظامی با آنان می تواند خود به یک رسانه تبلیغی برای ما تبدیل شده که نه تنها با قاطعیت از سفر مجددش به ایران می گوید بلکه اعلام می کند که به سایر دوستان، همشهریان و سایر گردشگران خواهد گفت که ایران یکی از امن ترین کشورهای دنیاست و مردم و پلیس ایران مهربان ترین و خونگرم ترین آدم های دنیا هستند.

سردار “مهدی معصوم بیگی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: از آن جا که استان اصفهان یک استان گردشگر پذیر است و سالانه گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا برای دیدن آثار تاریخی و فرهنگی و مناظر طبیعی بسیار زیبا به این استان سفر می کنند، ما در فرماندهی انتظامی استان اصفهان پلیسی را تحت عنوان پلیس گردشگری راه اندازی کردیم تا در آن نیروهایی که به چندین زبان زنده دنیا مسلط هستند علاوه بر خدمت رسانی به گردشگران، احساس امنیت و آرامش را به آنان منتقل کنند.

وی افزود: در ۱۰ ماهه سال جاری بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ گردشگر خارجی با حضور در کیوسک پلیس گردشگری میدان حضرت امام (ره) شهر اصفهان از خدمات و سرویس دهی این پلیس بهره مند شدند و تاکنون وجود چنین پلیسی با استقبال گسترده گردشگران خارجی مواجه شده است.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه بیشتر گردشگران خارجی که از پلیس گردشگری اصفهان خدمات گرفتند از کشور های چین، آلمان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و روسیه بودند، گفت: بسیاری از توریست های خارجی هنگامی که متوجه می شوند ماموران پلیس گردشگری ما به زبان و فرهنگ آن ها آشنا هستند، متعجب شده و اظهار شگفتی می کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان درباره نوع خدمات ارائه شده از سوی پلیس گردشگری به توریست های خارجی، گفت: بیشتر این خدمات شامل معرفی آثار تاریخی و فرهنگی اصفهان، ارائه نقشه نقاط گردشگری استان به زبان انگلیسی، پیگیری در پیدا کردن وسایل گم شده آنان، ارائه آدرس و نشانی هتل ها و مکان های گردشگری و ارائه هرگونه راهنمایی و مشاوره دیگر  است.

سردار معصوم بیگی خاطر نشان کرد: ما در پلیس گردشگری یک دفتر یادبودی قرار دادیم که گردشگران خارجی دیدگاه های خود در مورد سفرشان به کشور ما را در آن ثبت می کنند که بسیار قابل توجه است و می تواند برای برنامه ریزان کشور مفید باشد.

وی افزود: همه گردشگران خارجی بدون استثنا ایران را یکی از امن ترین کشورهای دنیا معرفی کرده و مردم و پلیس ایران را مهربان ترین و خونگرم ترین مردمان دنیا توصیف می کنند.

سردار معصوم بیگی به ابراز خوشحالی تعدادی از گردشگران خارجی در خصوص راه اندازی پلیس گردشگری در اصفهان اشاره کرد و گفت: تعدادی از گردشگران خارجی در یادداشت خود عنوان کردند، آشنایی با پلیس گردشگری ایران برایشان اتفاق بسیار عالی بوده و به سایر گردشگران نیز خواهند گفت که در صورت نیاز به راهنمایی حتماً به این مکان بیایند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: یک گردشگر آلمانی با بیان اینکه قبل از سفر به ایران بواسطه فضاسازی رسانه ای غرب خیلی نگران بوده اما حالا در ایران احساس امنیت می کند گفته من امنیت ایران را در آلمان ترویج خواهم کرد تا به ایران به عنوان یک کشور منحصر به فرد نگریسته شود.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه تمام تلاش ها برای نشان دادن چهره ای مقتدر و در عین حال مهربان و مهمان نواز از پلیس ایران برای گردشگران خارجی به نمایش گذاشته شود تصریح کرد: لازم است مسئولان تورها و هتل ها در بدو ورود توریست ها، پلیس گردشگری اصفهان و همچنین شماره تلفن ۱۱۰ ویژ گردشگران خارجی را در بین گردشگران معرفی کنند تا این افراد بیشتر با این بخش آشنا شده و ما نیز بتوانیم در صورت نیاز به آن ها ارائه خدمات کنیم.