مهرداد جوادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما تاکید کرد: امروزه بوم‌گردی به‌ عنوان یک برچسب تجاری در حوزه گردشگری کشور مطرح است و که با توسعه آن می‌توان بخشی از کمبود هتل‌ها را جبران کرد.

وی افزود: برای تحقق این برنامه ،باید طبیعت خاص و ویژه چهارمحال و بختیاری براساس استانداردهای موجود در سطح ملی و بین‌المللی به گردشگران معرفی شود.

جوادی تصریح کرد:هم‌اینک مناطقی در طبیعت استان وجود دارد که در صورت تامین زیرساخت‌ها و اطلاع‌رسانی گسترده، گردشگران خارجی به این استان سفر خواهند کرد.

وی یادآور شد: در همین راستا اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری به‌ دنبال تقویت زیرساخت‌ها و رفع مشکلات حوزه گردشگری با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سطح ملی و استانی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در این صورت می‌توان استان را به عنوان قطب گردشگری ایران معرفی کرد.

وی با اشاره به تهیه و تصویب طرح جامع گردشگری چهارمحال و بختیاری و ارایه آن به هیات دولت برای تصویب نهایی گفت: نظر مسوولان ملی این است که یک طرح گردشگری کلی برای کشور تصویب و دارای ردیف اعتباری شود.

جوادی تاکید کرد: بیشترین و اصلی‌ترین حجم مربوط به سرمایه‌گذاری گردشگری باید از سوی بخش خصوصی صورت گیرد.

وی افزود: در همین راستا بسته‌های سرمایه‌گذاری در قالب طرح جامع گردشگری چهارمحال و بختیاری و به چند زبان زنده دنیا تهیه و برای ارایه به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی آماده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در کنار این بسته‌ها، فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز شناسایی و ارایه شده است.

وی یادآور شد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری برای ارتقای سواد گردشگری، برگزاری دوره‌های آموزشی علمی را در دستور کار دارد.

جوادی اظهار داشت: دعوت از آژانس‌های گردشگری موفق کشور برای حضور در چهارمحال و بختیاری و آشنایی با مناطق گردشگری این استان به‌منظور شناسایی و معرفی مسیرهای جدیدی گردشگری از برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برای افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی به‌شمار می‌رود.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با هدف سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری از مهمترین برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان است.

در همین راستا اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری به‌منظور جذب سرمایه‌گذاران و تسهیل در روند سرمایه‌گذاری بخش گردشگری استان تسهیلات لازم مانند صدور مجوزهای قانونی، معرفی برای پرداخت وام و هماهنگی‌های دیگر را انجام می‌دهد.

چهارمحال و بختیاری با افزون‌بر ۸۰۰ جاذبه گردشگری یکی از مهمترین مقاصد برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به شمار می‌رود.

وجود ۱۲ هزار هنرمند صنایع دستی و هنرهای سنتی در ۵۲ رشته و فعالیت ۳ تا ۶ هزار نفر آنان زمینه حضور مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در چهارمحال و بختیاری را فراهم کرده است.