حمیدرضا محمدحسینی روز یکشنبه درجمع خبرنگاران افزود: این محموله با تناژ نزدیک به ۳۰ هزار تن و به ارزش صادراتی ۵ میلیون دلار است.
وی با بیان اینکه آهن اسفنجی باید با شرایط خاص بارگیری وحمل شود، اظهارداشت: عملیات تزریق گاز نیتروژن به انبارهای کشتی برای جلوگیری از اکسید اسیون این محموله توسط بخش خصوصی و زیر نظر ناظران واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست بندرشهید باهنر انجام گرفت.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر اضافه کرد: آهن اسفنجی به‌ عنوان جایگزین قراضه با احیای مستقیم سنگ آهن (گندله) بدون نیاز به ذوب(از طریق حذف اکسیژن) تولید می شود.
محمدحسینی ابزار داشت: پس از ذوب و احیای مجدد آهن اسفنجی در کارخانه فولاد سازی، در فرآیند ریخته گری به شکل محصولات مورد نیاز در می‌آید و به سه شکل اسلب (تختال)، بیلت(شمش) و میلگرد روانه بازار مصرف می شود.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، وی با اشاره به سال رونق تولید خاطرنشان کرد: ایران به همراه کشور هند از جمله بزرگترین تولیدکنندگان آهن اسفنجی درجهان محسوب می شود.
بندر شهید باهنر از بندرهای قدیمی و چند منظوره استان هرمزگان و یکی از کانون های مهم صادراتی جنوب کشور است.
این بندر با ظرفیت سالانه ۲.۵ میلیون تن کالا، امکان پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت ۴۰ هزار تن و آبخور ۱۱.۵ متر برخوردار است.
برخورداری از ۱۲ پست اسکله، دسترسی به آبهای آزاد، نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اتصال به کریدور شمال- جنوب از طریق شبکه بین‌المللی
جاده‌ای و همچنین آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها، بندر شهید باهنر را به یک پایگاه تجاری راهبردی و تاثیرگذار در منطقه تبدیل کرده است.