معاون منابع انسانی بسیج اساتید استان اصفهان نقش این نهاد را در حل مشکلات جامعه پر رنگ دانست.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از کاشان، بیژن شمس در همایش بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با اشاره به بزرگداشت یاد و خاطره دکتر مصطفی چمران و بر شمردن صفات پسندیده این شهید بزرگوار اظهار داشت: مقام معظم رهبری روز شهادت چمران استاد عشق و ایثار را به نام روز بسیج اساتید نامگذاری کردند تا با تلاش استادان انسان سازی از دانشگاه‌ها شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه بسیج اساتید کاشان رتبه اول کشوری را کسب کرده است گفت: دغدغه های معنوی فکری و آینده انقلاب جزو رسالت این نهاد قرار گرفته و اساتید باید به عنوان یک معلم راه شهید چمران را ادامه دهند و شاکله حکومت مهدوی را که دانشگاه های انسان ساز است به وجود آورند.

معاون منابع انسانی بسیج اساتید استان اصفهان افزود: جامعه کنونی نیاز به استادانی دارد که نگاه خوشبینانه را به جامعه القا کنند و در جهش تولید به دو بخش ثابت (فرهنگی) و بخش متغییر مشکلات و دغدغه های بروز کشور گام بردارند.

وی با اشاره به وجود مشکلات کنونی جامعه تصریح کرد: استاد بسیجی به دانشجو القا میکند که مشکلات همیشه بوده و هست ولی ما باید بتوانیم آنها را حل کنیم و چگونگی رو به رو شدن با آنها را بیاموزیم و بدین صورت روح امید به آینده و نگاه خوشبینی را به دانشجو آموزش می‌دهد و روحیه گفتمان سازی را در وی تقویت می کند.

شمس با بیان این مطلب که کشوری موفق است که دارای اساتید با ایمان، انگیزه معنوی و انقلابی باشد، افزود: ولایت پذیری شهید چمران وی را تراز اساتید کرد امروزه نیز اساتید ما باید مهمترین شاخصه خود را در علم به بومی سازی تولید و در خدمت انقلاب اسلامی قرار دهند.

نخبگان بالاترین سرمایه کشور هستند

همچنین فرماندار کاشان گفت: نخبگان به عنوان بالاترین سرمایه کشور به شمار می آیند که برای توسعه همه جانبه ما می بایست مسیر پیشرفت را هموار و به آنان ارج نهاد.

علی اکبر مرتضایی اظهار داشت: دکتر چمران این شهید نخبه، الگویی است که علم و تقوا را در کنار یکدیگر داشت.

وی افزود: شهید چمران هنگامی که وجود خود را در منطقه تاثیر گذار دید موقعیت کم نظیر خود را در آن سوی جهان رها کرد و برای کمک به مستضعفین منطقه لحضه ای درنگ نکرد.

فرماندار کاشان بیان کرد: مهمترین سرمایه ما سرمایه فکری است که با کوتاه ترین مسیر ما را به اهداف کشور عزیز اسلامی مان ایران نزدیک و چشم انداز تعیین شده، محقق می کند.

مرتضایی قهرودی تاکید کرد: بومی سازی علوم و اولویت برقراری ارتباط تنگاتنگ دانشگاه با صنعت به خصوص در شهرستان کاشان می بایست بیشتر مورد توجه جامعه علمی قرار گیرد تا با شتاب بیشتری این مسیر طی شود.

وی در ادامه از مهمترین تکلیف دانشگاه ها را نیز در این زمینه مرتبط نمودن پایان نامه ها با نیازهای صنایع و کاربردی سازی آن ها دانست.

فرماندار کاشان به اهمیت تحقق شعار سال”جهش تولید” اشاره کرد و اظهار داشت: دولت نیز به منظور رسیدن به این هدف عالی با هماهنگی تمامی دستگاه های اجرایی اهتمام کامل و کافی داشته و خواهد داشت.

دکتر حسین زینلی رییس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان نیز اظهار داشت: اساتید بسیجی، دانشجو را به سوی کار آفرینی سوق می‌دهد همچنان که بحث کار آفرینی و این نگرش در دانشگاه آزاد اسلامی استارت خورده و شرکت‌های مرکز رشد که هر کدام بیش از ۲۰ نیروی فعال دارند، مشغول فعالیت هستند.

انتهای خبر/ بصیرتی