نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین خطاب به آمریکایی‌ها گفت چرا غیر از شما هیچ‌کس از نقض تعهدات ایران ذیل ان پی تی باخبر نیست.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از مهر، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پیامی توئیتری، آمریکا را به طرح اتهامات بی‌اساس علیه ایران متهم کرد و نوشت: برخی کارشناسان آمریکایی با جدیت مدعی آن هستند که ایران تعهدات خود ذیل ان پی تی را به طور کامل نقض کرده است. سوال این است که پس چرا بقیه جهان ازجمله آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و شورای حکام، در جریان چنین حقیقت هولناکی نیستند؟ قطعاً، نفرت مشاور بدی برای کارشناسان است و تبلیغات سوء هم حد و مرزی ندارد.

بر پایه این گزارش آمریکا می‌کوشد با طرح ادعاهای واهی علیه ایران، تحریم‌های تسلیحاتی علیه این کشور را که در ماه اکتبر منقضی می‌شود تمدید کند حال آنکه تهدید می‌کند چنانچه این پیشنهاد در شورای امنیت وتو شود؛ برای اعمال فشار بر ایران، این حق (!) را برای خود قائل می‌شود که با استناد به قطعنامه ۲۲۳۱ که ضامن برجام است، مکانیسم ماشه را فعال و همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را احیاء کند.