محمد اسلامی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح متروی گلشهر- هشتگرد اظهار داشت: تا پایان دولت دوازدهم یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر ریل و خطوط جدید برای بالا بردن ظرفیت، ایمنی و خطوط فرعی و حومه‌ای است که تکمیل چهار خطه تهران – کرج و خط دوم کرج – قزوین خواهد بود.

وی بیان داشت: تلاش می‌شود، کنار گذر جنوبی البرز که ۱۶۰ کیلومتر آزاد راه است تا پایان دولت دوازدهم افتتاح کنیم که در این صورت در مجموع در دولت یازدهم و دوازدهم ۵۸۰ کیلومتر به آزاد راه های کشور اضافه می شود،‌ضمن آنکه بهره برداری از پروژه آبیک گرمسار نیز بار سنگین ترافیک را روان می کند.

اسلامی خاطرنشان کرد: ادامه احداث اتوبان همت با تلاش مدیریت شهری کرج کنار گذر شمالی است که ادامه آن از دره عبور می کند و ۲ کمربند شمالی و جنوبی بهترین توسعه زیر ساختی حمل و نقل برای البرز محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش می شود با بهره‌برداری از خطوط کیفیت بخشی به مردم را در بخش حمل و نقل داشته باشیم،‌ افزود: از خودرو محوری به ریل اقدام بزرگی است که در دولت تدبیر و امید با اهتمام ویژه به آن پرداخته شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون برای عبور و مرور در شمال اتوبان با مترو و در جنوب اتوبان با قطارها برای خدمات رسانی راه حل‌های اساسی پیش بینی شده است.

پروژه خط ریلی گلشهرکرج – شهرجدید هشتگرد به طول ۲۶ کیلومتر در ادامه خط پنج صادقیه – تهران احداث شده که جابه جایی روزانه ۲۵۰ هزار نفر مسافر بین کلانشهر تهران، کرج، شهر جدید هشتگرد و مناطق پیرامونی در افق این پروژه پیش‌بینی شده است.

برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

ایستگاه واقع شده در شهر جدید هشتگرد به مساحت ۲۲ هزار متر مربع یکی از بزرگترین ایستگاه های روسطحی مترو کشور است که از امروز آماده خدمات رسانی در حوزه‌های مختلف به مسافران است.

شهرجدید هشتگرد از توابع شهرستان ۲۵۰ هزار نفری ساوجبلاغ با واگذاری ۴۲ هزار مسکن مهر و بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی طرح ملی مسکن و انبوه سازی جمعیت آن در چند سال آینده از ۵۰۰ هزار نفر فراتر می رود.

اکنون تعداد سکنه شهرجدید هشتگرد حدود ۶۵ هزار نفر است که راه اندازی قطار برقی گلشهر کرج – شهرجدید هشتگرد شرایط مناسبی برای آمد و شد مردم در این شهر ایجاد می کند.