رضا رحمانی روز شنبه در مراسم بهره برداری از کارخانه لوازم خانگی شرکت آیریا ونداد کسری در شهرک صنعتی سقز اظهار داشت: حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در دستور کار ما قرار دارد و اگر سرمایه گذار و تولید کننده‌ای بطور جدی اهل کار و تولید باشند بدون هیچ منتی از او حمایت خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص درخواست مدیرعامل کارخانه لوازم خانگی سقز مبنی حمایت لازم برای توسعه این واحد تولیدی با واگذاری زمین افزود: در خصوص زمین مشخص شده برای توسعه این واحد که اختصاص به بنیاد مستعضفان دارد حاضر به تشکیل جلسه با مسوولان بنیاد هستیم تا اقدامات لازم در این رابطه انجام شود.

رحمانی یادآور ‌شد: برای ایجاد واحد تولیدی و صنعتی هیچ گونه مشکلی در استان کردستان در بحث تامین زمین و اختصاص آن به سرمایه گذاران وجود ندارد و آنها از این بابت نگرانی نداشته باشند چون دولت به خوبی از آنان در این بخش حمایت می‌کند.

امروز با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت نخستین واحد تولیدی لوازم آرایشی و بهداشتی در سقز به بهره‌برداری رسید، در این واحد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی تولید می‌شود و ظرفیت تولید سالانه آن ۳۰۰ تُن محصول است ولی اکنون با ظرفیت ۲۰۰ تُن در سال فعالیت خود را شروع کرده است.

برای احداث این واحد تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده تا خط تولید چهار محصول آرایشی و بهداشتی فعال شود البته راه اندازی خط تولید چند محصول دیگر آرایشی در این واحد نیاز به تامین سرمایه دارد.

کارخانه تولید لوازم خانگی شرکت آیریا ونداد کسری با سرمایه در گردش ۲۰ میلیون یورو نیز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در سقز به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید، این کارخانه با نام شرکت آیریا ونداد کسری در شهرک صنعتی سقز واقع شده و تلویزیون رنگی ال ای دی، آب سردکن و آب گرم کن دومنظوره، اتوی بخار برقی، چای‌ساز برقی، ساندویچ ساز برقی خانگی تولیدی می‌کند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, مدیر عامل شرکت آیریا ونداد کسری در آیین افتتاحیه این طرح با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی این کارخانه ۲۰ میلیون یورو هزینه شده است، افزود: میزان اشتغال مستقیم این واحد ۶۸ نفر است و در حال حاضر هفت قلم لوازم خانگی در این واحد تولید می‌شود و در صورت تامین مکان مورد نیاز توانایی افزایش تولید را به ۵۲ قلم لوازم خانگی داریم در صورت توسعه این واحد برای ۵۰۰ نفر به طور مستقیم در این شهرستان شغل ایجاد خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت روز شنبه از طریق هوایی به تبریز آمد و از آنجا زمینی به شهرستان سقز در کردستان سفر کرد تا در آیین افتتاح چند طرح تولیدی و صنعتی در این شهرستان و همچنین شهرستان بانه شرکت کند.

علاوه بر افتتاح ۲ طرح در شهرک صنعتی شهرستان سقز چند طرح صنعتی در شهرستان بانه و بازدید از مرز سیرانبند از برنامه‌های سفر یک روزه رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به کردستان است.