منصور غلامی دوشنبه شب در نشستی با آیت الله سیدکاظم نورمفیدی امام جمعه گرگان و هادی حق شناس استاندار گلستان اظهار داشت: این میزان صادرات بعد از تامین نیازهای داخلی انجام گرفت و ظرفیت‌ها خیلی بیشتر از این است.
وی با بیان اینکه ۱۹۸ مرکز رشد علمی در دانشگاه ها و ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور فعالیت دارند، اضافه کرد: باوجود تشدید تحریم هنوز برخی شرکت‌های دانش بنیان بازار بین المللی دارند.
وزیر علوم جایگاه علمی ایران در بین ۱۴۰ کشور دنیا را رتبه ۱۵ اعلام و اضافه کرد: هر چند نخبگان کشور مسلط به سواد روز هستند اما امکانات و زیرساخت ها در عمده بخش ها قدیمی است.

غلامی با یادآوری مهاجرت نخبگان گفت: واژه فرار مغزها صحیح نیست، طلبات علم در هر نقطه که باشد مفید است، بررسی ها نشان می دهد بیشتر افرادی که برای تحصیل به خارج کشور رفتند قصد برگشت دارند هرچند جاذبه های دیگر کشورها سبب ماندن می شود به همین منظور باید جاذبه هایی همچون اشتغال، تسهیلات و غیره را بیشتر فراهم کنیم.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, وی توسعه کیفی مراکز علمی کشور را بار دیگر مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح ساماندهی دانشگاه ها در هر استان با محوریت یک دانشگاه از سال آینده اجرایی می شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان هم در این دیدار به خواسته‌های دانشگاهیان استان در دانشگاه علوم کشاورزی، دانشگاه جامع گلستان و گنبدکاووس و پارک علم و فناوری اشاره کرد و خواستار رفع مشکلات از طریق تامین اعتبار ملی و ردیف های وزارتی شد.
هادی حق شناس استاندار گلستان هم خواستار توجه بیشتر وزارت علوم به این استان شد و گفت: در سطح استان هم مشکلات دو مرکز پارک علم و فناوری و دانشکده فنی و مهندسی با جدیت بیشتری برطرف خواهد شد.