معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان در حاشیه بازدید از روستای قهرود کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار جارچی اخبار در کاشان، اظهار داشت: دولت امسال با وجود محدودیت منابع مالی تصویب کرده است تا ۷۵۰ هزار میلیارد ریال به کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع بیماری کووید ۱۹ در قالب وام‌های ارزان قیمت کمک شود
وی از دریافت دستورالعمل پرداخت خسارت به ۱۳ کسب و کار آسیب دیده از شیوع بیماری کووید ۱۹ خبر داد و اضافه کرد: آیین نامه‌های داخلی آن در حال حاضر دنبال می‌شود و در آینده نزدیک این بودجه در اختیار آسیب‌دیدگان قرار خواهد گرفت.
به گفته قاضی‌عسگر ، رقم دقیق اختصاص یافته به این استان هنوز مشخص نشده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان ابراز امیدواری کرد، در آینده نزدیک میزان این پرداخت‌ها اعلام شود
وی گفت: مقرر شده است که با کمک بنیادهای مستضعفان و برکت از کسب و کارهایی برای توانمندسازی محرومان و مستضعفان در این استان حمایت شود
سید حسن قاضی‌عسگر افزود: پرداخت وام‌هایی با کارمزد هشت درصد از جمله آن‌ها است؛ به این معنی که نیمی از یارانه سود از سوی دولت و بقیه نیز از محل کمک‌های فنی اعتباری استان و بر عهده خود شخص است.
وی تشریح کرد: این کمک‌ها به ویژه در حوزه گلخانه‌ها و شرکت‌های دانش بنیانی که در ارتقای وضعیت معیشتی محرومان و مستضعفان موثر هستند، همچنین در حوزه مدرسه‌سازی و تخصیص زمین برای محرومان انجام خواهد شد.
وی در ادامه به تشکیل ستاد تدابیر ویژه اقتصادی در استان‌های کشور اشاره کرد و اظهارداشت: تشکیل این ستاد، پیشنهاد استانداری اصفهان بود که مورد موافقت قرار گرفت تا برطرف کردن بسیاری از معضلاتی که در استان‌ها پیش‌تر راه چاره‌ای نداشت و دارای اختیارات لازم برای حل آنها نبودیم، در داخل استان برطرف شود.
قاضی‌عسگر تاکید کرد: لازم است فرایندهای کسب و کارها آسان شود تا فعالیت‌های اقتصادی بهتر از گذشته بتواند در استان اصفهان پیگیری شود و اشتغال بیشتری ایجاد کند.
به گفته وی، استان اصفهان از نظر میزان کاهش نرخ بیکاری در سال ۹۸ به نسبت سال ۹۷، پس از آذربایجان شرقی رتبه دوم کشور را کسب کرد.