نخستین جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان تهران در سال ۱۳۹۹ به منظور اجرایی کردن مصوبه ستاد ملی کرونا برای ممنوعیت تردد در سطح استان تهران امروز با حضور اعضا و نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار شد که مصوبات این جلسه به شرح ذیل است:

۱-به منظور تردد ضروری کارکنان ادارات ملی و استان و همچنین کارکنان کارخانجات، صنایع ضروری سازمان ها مسوولان مربوطه نسبت به اعلام لیست کارکنان به استانداری اقدام نمایند. در این راستا مقرر شد سامانه سفر برگ توسط شهرداری تهران عملیاتی و راه اندازی گردد.

۲-ممنوعیت تردد در مبادی خروجی استان توسط نیروی انتظامی و پلیس راهور اجرا گردد. ضمنا در صورت نیار به نیروی کمکی از نیروهای مسلح (سپاه ارتش و بسیج) و هلال احمر استفاده گردد.

۳-نیروی انتظامی و پلیس راه محل های استقرار نیروهای کنترلی بند فوق را ظرف روز جاری به استانداری اعلام نمایند.

۴-به منظور اثر بخشی ممنوعیت تردد در سطح استان تعطیلی ادارات و سازمان ها و نهاد ها تا پانزدهم فروردین ماه به ستاد ملی کرونا پیشنهاد گردد.

۵-ترددکلیه خودروها به استثنا خودروهای حامل سوخت و امدادی و خدماتی(حامل مواد فاسد شدنی دارویی و غذایی) و امنیتی و انتظامی به خارج از استان ممنوع گردد.

۶-مقرر شد پیشنهاد جریمه نقدی و اقدامات بازدارنده برای خودروهای متخلف به ستاد ملی کرونا ارسال و پس از تایید در سطح استان اجرایی گردد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, ۷-به منظور کنترل تردد کلیه اصنافی که لیست آن ها قبلا اعلام شده تا پانزدهم فروردین ماه اجازه فعالیت در سطح شهر و استان تهران را نداشته و اداره اماکن نیروی انتظامی با همکاری سازمان صمت و اصناف بر حسن اجرای آن و برخورد با متخلفین اقدام نمایند.

۸-بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری تهران، در یکی دیگر از مصوبات این جلسه مقرر شده است، به منظور حسن اجرای محدودیت و ممنوعیت تردد، دادگستری استان تهران نسبت به ابلاغ همکاری با عوامل اجرایی و انتظامی دستور اقدام لازم را صادر نماید.