علی‌محمد طهماسبی روز شنبه در نشست منطقه‌ای هماهنگی و نظارت بر پروژه‌های مقابله با گرد و غبار ویژه استان‌های جنوبی و شرق کشور در بیرجند افزود: با این اقدام می‌توان منابع اعتباری ویژه‌ای را جذب کرد هرچند سال گذشته ۳۵۰ میلیون دلار فقط برای گرد و غبار از صندوق توسعه ملی برداشت شد اما مهمتر از آن عملکردی است که با این تفویض اختیار صورت خواهد گرفت.

وی گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده، کشور را از منظر پیگیری‌های طراحی شده در صندوق توسعه ملی به سه گروه تقسیم کردیم که مهمترین گروه ۳۴ درصد کل اعتبارات همه دستگاه‌ها و ۶۲ درصد اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست را به خود اختصاص دادند.

دبیر ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: در سه سال گذشته هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای مهار پدیده گرد و غبار در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفت و خیلی از مناطق متمرکز شدند و در استان‌های غربی نیز با این موضوع به صورت حاد درگیر بودند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, وی گفت: بعد از آن در استان خوزستان و اکنون تمام تمرکز را روی شرق و جنوب شرق کشور گذاشتیم که جزو تاکیدات رهبری است که در این منطقه اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد.

طهماسبی بیان کرد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست علاقه‌مند به اقدام در این منطقه است و مهمترین گروهی که در گروه‌های سه‌گانه پیگیری می‌شود از منظر اقدامات و پیگیری، منطقه شرق کشور است که در این بخش بیشتر به دنبال پیشگیری هستیم.

نشست امروز با حضور معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی و مسئولان استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان رضوی به میزبانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی برگزار شد.