عضو شورای اسلامی شهر کاشان گفت : شهرداری کاشان با بررسی و برآورد هزینه های پیشگیری و مبارزه با کرونا تا کنون بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال خسارت دیده است و کرونا شهرداری‌ها را نیازمند حمایت مالی و توجه فوری دولت کرد.

به گزارش خبرگزاری جارچی اخبار از کاشان، مجید شمس در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به ادامه روند فعلی در ماه‌های اردیبهشت و خرداد، دولت باید از محل اعتبارات مدیریت بحران و سایر منابع در اختیار و تخصیص این مهم در سطوح مختلف، شهرداری ها را تامین کند.

وی تصریح کرد: شهر کاشان یکی از نقاط بحرانی کشور در زمینه کرونا بوده و شهرداری کاشان از نخستین روزهای این بحران (اوایل اسفند ماه) به کلیه نیروهای خدمات شهری و فضای سبز خود ماموریت داد تا علاوه برانجام وظایف معمول و روزانه خود به صورت ویژه، وظیفه ضدعفونی معابر و اماکن عمومی را برعهده بگیرند.

شمس با اشاره به ساماندهی و همکاری نیروهای مردمی و معتمدین درهیئت های مذهبی و مساجد شهر با شهرداری گفت: برنامه‌ریزی منظم نسبت به ضد عفونی مراکز تجمع و پررفت وآمد محلات شهر اقدام و روزانه کل معابرسطح شهر با تجهیزات لازم در اختیار ویروس زدایی کرونا قرار گرفت.

به گفته وی، ضد عفونی اتوبوس‌های شهری و بخشی از تاکسی ها نیز از جمله برنامه های روزانه این سازمان بوده است.

عضو شورای اسلامی شهرکاشان تأکید کرد:نیروهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان نیز آماده باش کامل بوده اند و همچنین علاوه برانجام ماموریت های معمول در امر ضدعفونی معابر شهر نیز فعالیت مستمر داشته‌اند.

شمس افزود: نیروهای سازمان آرامستان‌های کاشان (دارالسلام) ازابتدای این بحران به صورت شبانه روزی و ایثارگرانه خدمات تغسیل و تدفین متوفیات این بحران در سطح شهرستان‌های کاشان و بخش عظیمی ازشهرستان آران و بیدگل را برعهده داشته‎اند.

وی همچنین با مهم برشمردن اطلاع رسانی به شهروندان در زمینه کرونا ویروس عنوان کرد: مدیریت ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری کاشان نیز با تمام توان خود اقدام به تولید محتوای آموزشی و ترویجی در زمینه اطلاع رسانی به شهروندان کرده است و از طریق رسانه‌های اجتماعی، بیلبوردها و استندهای شهری ، رادیو و تلویزیون و سایر رسانه‌ها به عنوان بازوی اطلاع رسانی ستاد مبارزه با ویروس کرونا فعالیت کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر، فعالیت شهرداری کاشان در بحران کرونا را دلیلی برای کم کاری در حوزه های دیگر شهرداری ندانست و گفت :بخش های عمرانی و خدماتی و فرهنگی شهرداری در سال ۱۳۹۸ با قدرت به اجرا و انجام پروژه های خود ادامه داده‌اند و سال ۱۳۹۸ به عنوان یک سال بی‌نظیر و مثال زدنی در تاریخ شهرداری کاشان در کنار مهمان ناخوانده ویروس کرونا ثبت شد.