عباس سلطانیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ما در کرج اظهارداشت: ماده ۹۶ آیین نامه اجرایی که در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب و به مدارس ابلاغ شده راه‌های جبران کاستی‌های آموزشی دانش آموزان را برای مواقع اضطراری همانند برودت و آلودگی هوا پیش بینی کرده است.
وی با بیان اینکه درتعطیلات اضطراری، اولویت اول حفظ سلامت دانش آموزان است، یادآورشد: چنانچه تعطیلات اضطراری پیش بیاید مدارس موظف هستند در اولین فرصت نسبت به جبران ساعات آموزشی اقدام و تقویم سال تحصیلی را اصلاح کنند.
لازم است مدیران مدارس کشوراعم ازدولتی و غیردولتی یک برنامه اجرایی همراه با کلاس‌های جبرانی را در دستور کار شورای مدرسه قرار دهند.
سلطانیان ادامه داد: شورای مدرسه می‌تواند با هماهنگی دبیران وعوامل اجرایی مدرسه از ظرفیت‌هایی مانند نوبت دوم و یا روزهای پنجشنبه با اطلاع رسانی قبلی به اولیای دانش آموزان و اداره آموزش و پرورش منطقه، نسبت به جبران ساعات آموزشی اقدام کنند.
مدیرکل دفتردوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: کلاس‌های جبرانی به منظور رفع عقب ماندگی‌های آموزشی دانش آموزان در حال برگزاری است و مدارس دولتی و غیردولتی حق دریافت هیچگونه هزینه‌ای برای برگزاری کلاس‌های جبرانی را ندارند.
سلطانیان تاکید کرد: به زودی بخشنامه ای دراین زمینه به ادارات کل آموزش و پرورش ارسال می شود.

آلودگی هوا و سرما در یک ماه گذشته سبب تعطیلی چند روزه مدارس برخی مناطق کشور مانند استان البرز شد.