عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: در صورت تداوم افزایش قیمت و کمبود گوشت مرغ در بازار دولت باید نیاز بازر را از طریق واردات تامین کند.
به گزارش جارچی اخبار، محمد سبزی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار، گفت: کارشناسان افزایش قیمت مرغ را پیش‌بینی کرده‌ بودند و این احتمال وجود دارد که افزایش قیمت تداوم داشته باشد.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نهاده‌های وارداتی به موقع در اختیار مرغداران قرار نمی‌گیرد، ادامه داد: متاسفانه در شرایط کنونی مرغداران نمی‌توانند نیاز خود به ذرت و سویا را حتی در بازار آزاد و با قیمت بالاتری نیز دریافت و تامین کنند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در شرایطی که مرغداران امکان تهیه جوجه یک روزه و نهاده مورد نیاز را نداشته باشند نمی‌تواند نیاز بازار به گوشت مرغ را نیز تامین کنند، عنوان کرد: دولت باید ارز مورد نیاز واردات نهاده دامی را در اختیار واردکنندگان قرار دهد تا هرچه سریع‌تر در کشور توزیع شود.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید کاهش تولید مرغ گوشتی را با توجه به کمبود و افزایش قیمت نهاده پیش‌بینی می‌کرد، تصریح کرد: در صورت تداوم افزایش قیمت و کمبود گوشت مرغ در بازار دولت باید نیاز بازر را از طریق واردات تامین کند.