محمدرسول شیخی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: در بحث خودکفایی خانواده‌های زیرپوشش این نهاد، زمانی که یک شغل برای مددجو ایجاد می‌شود مرتب پیگیری و ارزیابی خواهد شد و اگر درآمد مددجو از محل شغل ایجاد شده به حداقل قانون کار برسد خانواده خودکفا اعلام می‌شود.

وی افزود: امسال یک هزار خانوار زیرپوشش ازمحل اشتغال‌های ایجاد شده در سال جاری و همچنین سال‌های گذشته که درآمدشان به حد قابل قبولی رسید و توانایی گذران معیشت و امور زندگی خود را پیدا کردند به عنوان خودکفا اعلام شده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد: خانواده‌هایی که خودکفا می‌شوند دیگر هیچ خدماتی از کمیته امداد دریافت نمی‌کنند بلکه برخی از آنان حامی این نهاد هم شده و به عنوان خیر و حتی کارفرما از مددجوهای دیگر به عنوان نیروی کار استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: بیشترین مشاغلی که برای این خانواده‌ها ایجاد شده در حوزه دامپروری، ادوات کشاورزی، ماشین آلات بخصوص ماشین آلات باری بود و در حوزه اصناف نیز صنف‌های مختلفی از کمیته امداد تسهیلات گرفته و به خودکفایی رسیده‌اند.

شیخی‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۶۸ هزار خانوار کردستانی زیرپوشش خدمات کمیته امداد هستند، گفت: تمام تلاش ما این است که از طریق ایجاد اشتغال تعداد افراد تحت حمایت این نهاد را کاهش دهیم.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, وی تاکید کرد: کمیته امداد به عنوان یک دستگاه حمایتی در ایجاد فقر و اینکه خانواده‌ها تحت هر شرایطی دچار فقر می‌شوند هیچگونه نقشی ندارد اما در بحث مبارزه با فقر و کاهش آن به عنوان یک دستگاه متولی در بطن اصلی جامعه قرار داشته و برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

۶۸ هزار خانوار کردستانی زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که ۱۴ درصد جمعیت خانوارهای استان را شامل می‌شود.