مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های کاشان در بخش تولید، از تلاش‌های دولت به ویژه در یک سال گذشته برای توسعه شهرک‌های صنعتی و جذب سرمایه‌گذاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری جارچی اخبار از کاشان، محمدجواد بگی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران کاشان تشریح کرد: امسال ۲۰۰ قرارداد واگذاری زمین در استان اصفهان امضا شد که بخش زیادی از آن مربوط به کاشان است زیرا بیشترین میزان تقاضای سرمایه‌گذاری برای نساجی و فرش در شهرک صنعتی امیرکبیر و طرح توسعه آن وجود دارد.
وی افزود: با توجه به مصوبه‌های استانداری اصفهان برای استقرار واحدهای صنعتی در طرح توسعه شهرک امیرکبیر، تفاهم‌نامه ایجاد پست ۶۳ کیلوواتی امضا شد که ۵۰ درصد سهم مشارکت برق منطقه‌ای در قالب ایجاد خط انتقال و ۵۰ درصد سهم شهرک‌های صنعتی استان اصفهان است که پس از این اقدام، دیگر مشکلی برای تامین برق واحدهای در حال ساخت نخواهیم داشت.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان بیان کرد: سال گذشته و امسال گازرسانی به شهرک صنعتی امیرکبیر عملیاتی شد که همزمان با روز صنعت و معدن، طرح به بهره‌برداری می‌رسد.
وی اضافه کرد: ساختمان اداری شهرک صنعتی امیرکبیر با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد که سال گذشته کلنگ‌زنی شد، این طرح نیز بهره‌برداری می‌شود.
بگی یادآور شد: کل اعتبار اختصاصی شهرک در سال گذشته ۲۶۰ میلیارد ریال بود که امسال ۳۶۰ میلیارد است و زیرساخت‌های مورد نیاز صنعتگران را فراهم می‌کند.
وی ادامه داد: بخش عمده شهرک صنعتی امیرکبیر و بخش طرح توسعه آن در حریم شهر بود که امروز در کمیسیون امور زیربنایی استان اصفهان به میزبانی فرمانداری ویژه کاشان، از حریم خارج شد تا صنایع بتوانند برای راه‌اندازی و توسعه شرایط بهتری داشته باشند، چون پیش‌تر در این زمینه محدودیت داشتیم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان همچنین گفت: ناحیه صنعتی قمصر با اقدام‌هایی که در سال گذشته صورت گرفت، گازرسانی انجام و مشکلات انشعاب چاه آب هم برطرف شد؛ صنعتگران آن منطقه می‌توانند در حوزه صنایع غذایی منجمله گلاب، اسانس و عرقیات گیاهی که یکی از اولویت‌های شهرستان کاشان است، مستقر شوند.
وی در مورد ایجاد ناحیه صنعتی ماهیان زینتی در شهرک صنعتی سوم کاشان اظهارداشت: مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان در این زمینه دریافت شد و طرح ایجاد این شهرک در دست اقدام است.
بگی افزود: ناحیه تخصصی ۵۰ هکتاری که زیرساخت‌های آن آغاز شد با یک شهرک تخصصی ۱۵۰ هکتاری برای استقرار صنایع دانش‌بنیان در مدت ۶ ماه در کاشان آماده بهره‌برداری می‌شود و زمین با امکانات آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران خواهد بود.
به گفته وی، برای شهرک ماهیان زینتی در شهرک صنعتی سوم ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است که با توجه به روند رو به رشد واگذاری در سطح استان اصفهان و درآمدها که امسال افزایش چشمگیری دارد و نزدیک به ۹۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در ادامه ابراز امیدواری کرد، با این افزایش درآمد شهرک‌ها زیرساخت‌ها فراهم شود؛ چرا که شهرک‌های تقاضا محور دارای مزیت هستند منجمله به اندازه مساحت شهرک سوم در حال حاضر درخواست واگذاری داریم.
وی در مورد واگذاری زمین‌هایی که در آن‌ها هیچ فعالیتی صورت نگرفته است، تصریح کرد: نزدیک به ۳۰۰ هکتار در استان اصفهان و در کاشان ۷۰ هکتار داریم که زمین‌های آزادسازی شده منجلمه یک قطعه ۴۰ هکتاری در این شهرستان آماده واگذاری به متقاضیان جدید است.
بگی یادآور شد: کاشان به عنوان صنعتی‌ترین شهرستان استان اصفهان با این تعداد شهرک و ناحیه صنعتی بی‌نظیر، به عنوان یکی از مرکزهای مهم تولید کشور مطرح خواهد بود.

انتهای خبر/ بصیرتی