جعفر شهامت روز پنجشنبه به خبرنگار ما اظهار داشت: به منظور تقویت ناوگان راهداری، با پیگیری های انجام شده، یک دستگاه بیل زنجیری نیز به کارگیری می شود و علاوه بر آن، اورهال ماشین آلات راهداری هم در دست انجام است.

وی خاطرنشان کرد: راهداران استان آمادگی کامل دارند تا در صورت بروز احتمالی حوادثی همچون سیل با استفاده از توان و تجهیزات، به شهروندان خدمات رسانی کنند.

وی با اشاره به اینکه با شیوع کرونا، شمار ترددها و نیز سفر در استان کاهش داشته است، گفت: تردد خودروها، به وسیله ۴۷ دستگاه ترددشمار نصب شده در جاده های استان مخابره می شود و بر اساس این اطلاعات، تردد ۳۸۸ هزار و ۲۲۸ دستگاه خودرو ورودی به استان در اسفندماه امسال، ثبت شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۵ درصد کاهش داشته است.

شهامت خاطرنشان کرد: شمار تردد خروجی از استان هم در اسفندماه امسال، ۳۷۵ هزار و ۵۵۹۷ دستگاه گزارش شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۷ درصد کاهش دارد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, وی گفت: برای جلوگیری از انتشار کرونا، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی، نیروی انتظامی، هلال احمر، اورژانس و سایر نهادهای مرتبط، غربالگری مسافران در پنج نقطه مبادی ورودی جاده ای استان، انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، فروش بلیت به مقصد پنج استان پرخطر به لحاظ کرونا، ممنوع شده است و تمام اتوبوس های عبوری از استان، به کنارگذرهای شهرها هدایت شده و در شهرستان هایی که کنارگذر ندارند، اطلاع رسانی شده است که این ناوگان تنها مجاز به توقف در پایانه های مسافربری هستند و پیاده و سوار کردن مسافر تنها در پایانه ها انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: با رانندگان اتوبوس هایی که در سطح شهر توقف کنند، برخورد می شود و علاوه بر جریمه، نسبت به غیر فعال کردن کارت هوشمند راننده و ناوگان اقدام خواهد شد.

در خراسان شمالی بیش از هزار و ۶۰۰ راننده بخش مسافری دارای کارت هوشمند هستند و بیش از ۷۰۰ دستگاه ناوگان شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری برای جابه جایی مسافران فعالند.

بر اساس اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، تا روز چهارشنبه – دیروز- ۱۰۰ نفر در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده و ۹ نفر نیز درگذشته اند.