ناصر خوش‌خبر روز جمعه در ستاد انتخابات استان در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس اخباری که از برخی استان‌ها دریافت شده است تا این لحظه خراسان جنوبی در جایگاه نخست میزان مشارکت قرار گرفته است.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی در دوره‌های انتخابات قبل نیز جزو پنج استان‌ نخست بوده است و بدون شک امسال نیز مردم با مشارکت پرشور در انتخابات جزو استان‌های نخست در این زمینه خواهد بود.

رییس ستاد انتخابات خراسان جنوبی اظهار داشت: میزان استقبال مردم لحظه به لحظه در حال افزایش است و تا این لحظه بیش از ۲۸۰ هزار نفر رای خود را در صندوق‌های شعب انداخته‌اند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفند همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, ۱۲۷ داوطلب در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند و در نهایت اسامی ۷۰ نامزد شامل ۶۵ مرد و پنج زن برای این استان از سوی شورای نگهبان اعلام شد که طبق آخرین آمار از این تعداد ۳۰ نفر انصراف دادند و ۴۰ نفر در عرصه رقابت باقی ماندند.

خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی است و ۶۷۷ شعبه اخذ رای در این استان مستقر شده که ۷۱ شعبه نسبت به انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی افزایش یافته است.

۵۶۴ هزار و ۹ نفر در این استان مرزی واجد شرایط رای دادن هستند و خراسان جنوبی چهار کرسی در مجلس یازدهم دارد.