نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: راه حل مشکلات کشور خروج از دولت توزیعی و ورود به دولت تولیدی است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایسنا، هادی قوامی عصر امروز پنجشنبه، پنجم اردیبهشت ماه در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد افزود: دولت توزیعی ریشه همه مشکلاتی است که هم‌اکنون با آن‌ها مواجه هستیم .
وی راه حل مشکلات کشور را خروج از دولت توزیعی و ورود به دولت تولیدی دانست و اظهارکرد: ۸۰ میلیون نفر از مردم مستقیما از طریق‌ یارانه‌ها از دولت حقوق دریافت می‌کنند و اگر این یارانه‌ها به پروژه‌های نیمه‌تمام تزریق می‌شد امروز از تعدد این پروژه‌ها صحبت نمی‌کردیم .
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دولت توزیعی صدای نهادهای مدنی به درستی شنیده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: دولت تولیدی دولتی است که حکومت وابسته به مردم می‌شود و کارمندان هر استان دستمزد را از مالیاتی می‌گیرند که در همان استان تامین می‌شود .
قوامی با اشاره به اینکه دولت‌های ما وابسته به مردم نیستند و ما خدای فرصت‌سوزی در دنیا شده‌ایم، تصریح کرد: در دولت توزیعی، چالش‌ها و مشکلات تکرار می‌شود و در دور تسلسل حرکت می‌کنیم .
وی با بیان اینکه در کشور ما هم راستایی بین منافع فردی و جمعی و ملاحظات کوتاه مدت و بلندمدت وجود ندارد، با انتقاد از توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال گذشته، ادامه داد: این تصمیمات دستوری و بدون ملاحظات فنی، خسارات زیادی به کشور وارد می‌کند و سال گذشته شاهد بودیم که ارز ۴۲۰۰ تومانی چه رانت‌هایی ایجاد کرد .
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در راستای رونق تولید، تسهیلات و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی نه تنها از بانک‌ها که از نظام بورس هم باید تامین شود .
قوامی با بیان اینکه کارآفرینان موتور محرکه حوزه تولید کشور هستند، بیان کرد: باید شرایط اجتماعی را برای کارآفرینان فراهم کنیم تا بتوانیم لوکوموتیو اقتصاد کشور را به حرکت درآوریم .
وی با اشاره به فرسوده شدن تجهیزات شرکت نفت گچساران، اضافه کرد: این تجهیزات متعلق به ۵۰ سال قبل بوده و فرسوده شده و هر لحظه ممکن است حادثه ناگواری رخ داده و جان سرمایه‌هایی که در خدمت شرکت نفت هستند را بگیرد.