رئیس دانشگاه یاسوج گفت: وضعیت دانشگاه یاسوج با برخی دعواهای تام و جری روز به روز بدتر خواهد شد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایسنا، احمد عریان در آیین تجلیل از اساتید دانشگاه یاسوج در آستانه روز معلم افزود: طی چند سال اخیر دانشگاه یاسوج در زمینه علمی، آموزشی و پژوهشی در تراز ملی می درخشد.
وی اظهارکرد: دانشگاه یاسوج جایگاه نهم پژوهشی و آموزشی دهم کشور را بدست آوردیم.
رئیس دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: مهمترین دلیل این جایگاهها این بود که دانشگاه از قوم گرایی فاصله گرفت، صندوق بیرون آمدن رای نشد، ستاد تبلغاتی نشد و علمی فکر کرد.
عریان تصریح کرد: درود می فرستم به کسانی که در مورد مسایل ریز دانشگاه دخالت نکردند و دانشگاه را آرام گذاشتند تا رسالت خود را انجام دهد.
وی ادامه داد: ۳۷ سال از عمرم را در دانشگاه گذراندم، اگر می خواهیم این دانشگاه رشد کند باید همه ما نگاه علمی داشته باشیم تا از مسایل سیاسی و قومی فاصله بگیرد.
رئیس دانشگاه یاسوج عنوان کرد: پس از ۳۰ سال مشکل زمین کشاورزی دانشگاه یاسوج حل شده است و حدود ۶.۷ هکتار زمین خریداری کرده است که بیشتر مشکلات دانشکده کشاورزی را برطرف می کند. مشکلات زیادی دانشگاه یاسوج دارد که امیدواریم نمایندگان استان کمک خواهند کرد تا رفع شوند.
عریان ببان کرد: خیرین ورود جدی به دانشگاه یاسوج کردند. ۲۰۰ نفر از دانشجویان فرهیخته و ممتاز این دانشگاه بورسیه هستند و ماهانه حقوق می گیرند. کتابخانه دانشگاه مجهز به میز و صندلی شده است.
وی تاکید کرد: دانشگاه یاسوج در بالاترین جایگاه ارتباط با دستگاههای اجرایی است، در سال ۹۶ تنها هفت قرارداد با سازمانها، دستگاههای اجرایی و نهادها داشتیم که هم اکنون این تعداد به ۵۱ قرارداد در سطح استان و خارج از استان رسیده است.
رئیس دانشگاه یاسوج گفت: دانشگاه یاسوج امروز آرام است و از نظر علمی جایگاه خوبی دارد و همه اساتید، کارکنان و دانشجویان احساس آرامش می کنند و تنش های مختلفی که در این دانشگاه وجود داشت دیگر وجود ندارد.
عریان افزود: از نظر سیاسی همه گروهها هستند اینکه چند نفر استعفا دهند امری طبیعی است و گروهی دیگر این کار را انجام می دهند.
وی اظهارکرد: از نهادهای امنیتی بپرسید از دانشگاه یاسوج چه می گویند، تیم مدیریتی دانشگاه پنجشنبه و جمعه هم کار می کنند و همه تلاش می کنند و در آینده جایگاه بهتری خواهد داشت.
رئیس دانشگاه یاسوج تصریح کرد: مبلغ سنگینی بدهی داشته ایم که هنوز هم داریم امیدوارم سازمان برنامه و بودجه کمک کنند تا این بدهی ها داده شوند. وضعیت خوابگاهها، سلف و سرویس، اینترنت خوابگاهها، حق التدریس بهتر خواهد شد.
عریان افزود: در آینده دانشگاه یاسوج در حوزه های نفت و گاز و گردشگری دانشگاه بیشتر رشد خواهد کرد، اساتید این دانشگاه در زمینه مسکن با مشکل مواجهند و نیاز فوری ماست، دانشگاه مهمانسرا ندارد و مرکز تفریحی و رفاهی ندارد.
وی بیان کرد: امیدوارم آقای تاجگردون کمک کند پتانسیل های دانشگاه یاسوج محقق شود. کمک کنید وزارتخانه های مختلف با این دانشگاه ارتباط بیشتر و‌ حمایت بیشتر داشته باشند.
رئیس دانشگاه یاسوج اضافه کرد: وضعیت و جایگاه دانشگاه یاسوج با برخی مسایل و دعواهای تام و جری من و شما روز به روز بدتر خواهد شد.