به مناسبت هفته قوه قضائیه و در جریان بازدید رئیس کل دادگستری خراسان رضوی از زندان مرکزی مشهد به بیش از ۹۰۰ نفر از زندانیان در این استان ۱۰ روز مرخصی اعطا شد.
به گزارش جارچی اخبار از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان رضوی، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در خلال این بازدید طی سخنانی خطاب به زندانیان حاضر در مراسم گفت: عزیزان، حال که خداوند متعال این طور مقدر فرموده است تا به جهت اجرای قوانین الهی مدتی را در زندان بگذرانید این فرصت را غنیمت شمرده و در جهت خودسازی و اصلاح رفتار و کردار خود بیندیشید و تلاش کنید و پوشیده نیست که می‌شود فرصت پیش آمده را مغتنم شمرد و نمونه بارز این امر زندانیانی هستند که آیات قرآن را به این زیبایی تلاوت می‌کنند و از فرصت پیش آمده بهره می‌برند.
حجت الاسلام علی مظفری در بخش دیگر از سخنان خود خطاب به مسئولان و پرسنل شاغل در زندان‌ها افزود: شرایط محیطی کار در زندان بسیار سخت است اما خداوند متعال ابتدا پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) را مأمور اصلاح رفتار و کردار انسان‌ها کرد لذا شما نیز به پیروی از دستورات و فرامین الهی از اینکه در کنار مددجویان قرار گرفته اید و می‌توانید با رعایت اخلاق اسلامی به رسالت خود به نحو احسن عمل کنید خشنود باشید.
رئیس کل داگستری استان در پایان این مراسم ضمن بررسی مشکلات قضائی برخی زندانیان، به مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضائیه و بنا به پیشنهاد جمشیدی مدیر کل زندان‌های خراسان رضوی به بیش از ۹۰۰ نفر از زندانیان واجد شرایط به مدت ۱۰ روز مرخصی اعطا کرد.
۱۱ زندان به همراه کانون اصلاح و تربیت و اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی چناران زیر پوشش اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان رضوی است.
شمار زندانیان استان خراسان رضوی با ۶.۴ میلیون نفر جمعیت از ۲۲ هزار نفر در سال گذشته به ۱۶ هزار نفر در سال جاری کاهش یافته است.