معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به استقبال هنرمندان داخلی و خارجی از چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی، گفت: در این دوره بیش از ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، محمد حسین اسماعیلی روز چهارشنبه اظهار داشت: جشنواره آواها و نواهای رضوی در چهارمین سال برگزاری با استقبال چشمگیر هنرمندان و اهالی موسیقی مواجه شده است که این نشان از علاقه مندی و ابراز ارادت جامعه هنری و هنرمندان عرصه موسیقی به ساحت نورانی امام هشتم است.

وی با بیان اینکه میزان آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در این دوره ۳۳ درصد رشد داشت، افزود: گفت: برنامه ریزی های مدون و زمانبندی مناسب، اطلاع رسانی‌های فراگیر و جامع در سطح کشور در تنوع آثار دریافتی و افزایش آن مؤثر بود.

اسماعیلی یادآور شد: شرکت کنندگان این دوره در بخش‌های رقابتی شامل «آواهایی رضوی» با محوریت موسیقی آوازی در حوزه موسیقی نواحی و ردیف دستگاهی و «نواهای رضوی» در حوزه همنوازی و گروه نوازی در موسیقی ردیف دستگاهی و «موسیقی نواحی» و در بخش غیر رقابتی شامل «موسیقی ملل» و مرور آثار تولید شده در زمینه موسیقی رضوی حضور پیدا کرده اند.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی همچنین از حضور هنرمندان خارجی از کشورهای افغانستان، قزاقستان، ترکیه و آذربایجان خبر داد و گفت: بخش موسیقی ملل این جشنواره برای سومین سال پیاپی با دعوت از هنرمندان سایر کشورها که در حوزه رضوی تولید اثر کرده اند به ارائه و معرفی آثار موسیقایی در سطح بین المللی می‌پردازد.
اسماعیلی با اشاره به حضور داوران برجسته و کارشناسان با سابقه حوزه موسیقی در این جشنواره تأکید کرد: احمد صدری، شهرام صارمی، هوشنگ جاوید، جهانگیر نصری اشرفی و مهیار شادروان مسئولیت انتخاب آثار برتر را به عهده دارند.

معاون اداره کل ارشاد تهران ابراز امیدواری کرد با پایان داوری شاهد اثرات ممتاز و ارزشمند فرهنگی و هنری در زمینه‌های مختلف موسیقی و در راستای توسعه فرهنگ و معارف اسلامی به ویژه معارف رضوی در استان تهران باشیم.

به گزارش ایرنا چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی یکی از بخش‌های هفدهمین جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام است.

استان تهران از ۱۳ تا ۱۵ تیر ماه برای چهارمین سال متوالی میزبان این بخش از جشنواره بین‌المللی امام رضا خواهد بود.

اختتامیه این جشنواره در دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در تهران برگزار می‌شود.