معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان‌ جنوبی گفت: آموزش زبان انگلیسی در قالب پروژه EIGHT با رویکرد ایرانی و اسلامی در جهاد دانشگاهی آغاز شد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنامجتبی ابراهیمی روز چهارشنبه در نشست خبری، پیوست فرهنگی را یکی از الزامات رسیدن به اهداف مورد نظر در کارها دانست و گفت: مسائل فرهنگی در دوره‌های آموزشی به دلایل عدیده حتی بیش از مسائل عملی و آموزشی طرح شده در ذهن افراد باقی می‌ماند.

وی بیان کرد: در این راستا جهاد دانشگاهی با نگاه فرهنگی و ارائه پروژه EIGHT تلاش کرده است که به پیوست فرهنگی در آموزش زبان انگلیسی توجه داشته باشد و دغدغه بسیاری از خانواده‌ها در زمینه موضوعات فرهنگی مرتبط با آموزش زبان انگلیسی را رفع کند.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: مجموعه آموزش زبان انگلیسی EIGHT در ۱۶ جلد از هشت سال پیش با همت و تلاش ۲۴ نفر از متخصصان طراز اول کشور با رویکرد ایرانی و اسلامی تدوین شده است.

وی با اشاره به رویکرد فراملیتی این پروژه آموزشی افزود: این مجموعه آموزش زبان انگلیسی می‌تواند برای کشورهای اسلامی همجوار چون افغانستان نیز ارائه شود.

ابراهیمی توصیه مقام معظم رهبری در خصوص آموزش های زبان خارجی را یادآور شد و گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی براساس توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه آموزش زبان‌های خارجه به جز زبان انگلیسی از جمله ترکی، روسی، آلمانی و فرانسه نیز فعالیت دارد.

وی با اشاره به نام پروژه EIGHT گفت: این نام به برکت حضور امام رضا (ع) به عنوان امام هشتم شیعیان در ایران انتخاب شده و جهاد دانشگاهی تنها نماینده انحصاری آموزشی این پروژه در خراسان جنوبی است.

مدیر کالج زبان‌های خارجه جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی نیز با اشاره با ماهیت پروژه جدید آموزش زبان انگلیسی گفت: در حوزه آموزش زبان انگلیسی برخی محتواهای آموزشی وابستگی به منابع غربی دارند که تنها زبان را منتقل نمی‌کنند بلکه مروج سبک زندگی غربی نیز هستند.

نرگس معصومی با بیان اینکه در برخی از این منابع هیچ نوع احترامی به هنجارهای ایرانی و اسلامی دیده نمی‌شود اظهار داشت: متخصصان در تالیف مجموعه آموزشی EIGHT به هویت ایرانی و اسلامی ارزش داده اند و در کنار نام بردن از دانشمندان سایر کشورها در متون آموزشی از دانشمندان ایرانی چون دکتر سمیعی نیز یاد شده است.

وی اضافه کرد: اشاره به فرهنگ و هویت ایرانی و انتقال حس خودباوری و اعتماد به نفس هم به مدرس و هم به زبان آموز از ویژگی های منحصر به فرد این پروژه جدید آموزش زبان انگلیسی است.

مدیر کالج زبان‌های خارجه جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به ارزش و اعتبار مجموعه آموزشی EIGHT یادآور شد: این مجموعه توانسته تاییدیه معتبرترین موسسه ادبیات زبان انگلیسی دنیا (YORK) را کسب کند.

وی گفت: این منبع جدید زبان انگلیسی توسط کالج جهاد دانشگاهی در ۱۶ ترم و هشت سطح تدریس می شود که به لحاظ علمی نیز از کتاب های قبلی قوت بیشتری دارد.

معصومی با بیان اینکه مقاطع دبیرستان به بالا امکان ثبت نام در این دوره های جدید را دارند افزود: تدریس این پروژه از زمستان ۹۷ در کالج جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی آغاز شد و ادامه این آموزش برای زبان آموزان در ترم های بهار و تابستان نیز ارایه می شود.

وی با بیان اینکه پروژهEIGHT با رویکرد هنری و گرافیک بالا برای زبان آموزان جذابیت دارد گفت: ثبت نام ترم تابستان تا ۱۱ تیرماه ادامه دارد و متقاضیان می توانند برای ثبت نام به آدرس jdroyesh.ir مراجعه کنند.