امامان جمعه استان مرکزی بر لزوم پایداری ملت ایران در برابر توطئه های دشمنان تاکید کردند و افزودند: بدخواهان ایران اسلامی در توطئه های خود ناکام مانده اند.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید «علی حسینی پور» امام جمعه خمین در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه افزود: آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است.
وی با اشاره به سقوط هواپیمایی مسافر بری ایرانی در خلیج فارس توسط آمریکا ادامه داد: حقوق بشر از نظر استکبار جهانی به معنای کشتار کودکان، زنان و مردان بی گناه در یمن و ترور است.
خطیب جمعه خمین با اشاره به هفته گرامیداشت قوه قضائیه گفت: باید فضایی در این قوه مهم ایجاد شود که جنایتکاران به خود اجازه ارتکاب جرم ندهند.
وی تاکید کرد: مسئولان خمین از تمام تلاش خود برای کاهش سرقت، اعتیاد و طلاق در این شهرستان استفاده کنند.
خطیب جمعه خمین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معامله قرن گفت: در این معامله رژیم صهییونیستی نابود می‌شود چراکه دولتهای بسیاری فلسطین را حمایت می‌کنند.
حجت الاسلام حسینی پور با اشاره به دهه کرامت افزود: پیام‌های مهم دین اسلام و اهل بیت (ع) در این هفته برای جوانان بیان شود.

امام جمعه زرندیه گفت: به اذعان کارشناسان داخلی و خارجی، تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران راه به جایی نخواهد برد و به شکست ختم می‌شود.

حجت الاسلام «حسین ابراهیمی» در خطبه‌های نماز جمعه شهر مامونیه افزود: تحریم برای ملت انقلابی ایران تازگی ندارد و چهل سال است که بدخواهان و دشمنان نظام اسلامی به سرکردگی امریکا از آن برای عقب راندن اسلام در کشورمان بهره می‌گیرند.

وی گفت: تنها حربه آمریکا در بربر اراده ملت ایران، تحریم است اما جوانان برومند و با دانش این مرز و بوم همواره در دل شرایط سخت تحریم‌ها با نبوغ خود منشأ آثار پربرکتی برای میهن اسلامی شدند.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به سالروز شهادت شهید بهشتی و یارانش، خواستار قاطعیت دستگاه قضائی در برخورد با مفسدان و هنجارشکنان شد.

امام جمعه ساوه نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ساوه در مصلی امام علی، با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری در مورد قوه قضائیه، گفت: معظم‌له علاوه بر لزوم تحول آفرینی در چارچوب‌های یاد شده بر ضرورت مبارزه سختگیرانه با فساد تاکید فرمودند.

حجت الاسلام حسینی تلاش برای احیای حقوق عامه با تعامل و هم افزایی سایر قوا و دستگاه‌ها را از دیگر رسالت‌های دستگاه قضائی در دوره جدید عنوان کرد.

خطیب جمعه ساوه با اشاره به سالروز شهادت شهید بهشتی گفت: این شهید والامقام الگوی برجسته اخلاقی، علمی و مدیریتی بود و به دلیل شاخص‌هایی مانند طهارت روحی، همگرایی، مبارزه با لیبرالیسم، پافشاری بر آرمان‌ها و مظلومیتی که داشت امام راحل او را یک ملت برای مردم ایران توصیف کردند.

امام جمعه ساوه همچنین حجاب را نوعی انضباط اجتماعی و اسلامی دانست و گفت: دشمنان از راه ترویج بی حجابی برای فروپاشی جامعه اسلامی و انقلابی ما برنامه دارند.

حجت الاسلام حسینی با نقد حقوق بشر آمریکایی گفت: حمله آگاهانه و عامدانه ناو متجاوز آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران و کشتن نزدیک به ۳۰۰ نفر از مسافران بی گناه و اعطای مدال شجاعت به عاملین جنایت توسط رئیس جمهور آمریکا از یک طرف و ادعای پرچمداری حقوق بشر، بیانگر ماهیت دروغین و منافقانه آمریکایی هاست.

وی افزود: حقوق بشر مورد نظر امریکایی ها با ابتذال و فساد آمیخته است.

خطیب جمعه ساوه افزود: دلیل دیگری که ادعای حقوق بشری امریکایی ها را زیر سئوال می برد، این است که رژیم آمریکا پایه و اساس نظام سلطه و نفی حق تعیین سرنوشت است.

نماز جمعه در ۳۳ نقطه استان مرکزی اقامه می شود