سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز کارگران را بزرگترین سرمایه های اجتماعی کشور برای دستیابی به بهره وری اقتصادی بالا دانست.
به گزارش جارچی اخبار،کریم صادق زاده تبریزی در حاشیه دیدار هیات بلند پایه کارگری چین با شهردار و اعضای فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تبریز که در محل عمارت تاریخی شهرداری تبریز برگزار شد گفت: شهرداری تبریز از بزرگترین مجموعه های خدماتی است که بیشترین نیروی کاری در این مجموعه مشغول بکار هستند.
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز در این دیدار که به همت فراکسیون کارگری شورای اسلامی برپا می شد اضافه کرد: اداره منظم این تعداد از نیروی کار و پرداخت حقوق و مزایای آنها بصورت منظم نیازمند مدیریتی صحیح و اصولی است.
وی ادامه داد: خوشبختانه این امر با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم های ظالمانه موجود، بواسطه راهکارهای مناسب و اصولی شهردار تبریزمحقق شده است.
صادق زاده حمایت از قشر آسیب پذیر کارگری را از اهداف غایی و مشترک میان پارلمان شهری و شهرداری تبریز عنوان کرده و اظهار داشت: شناسایی مخاطرات شغلی و توجه به رفاه زندگی ایشان از جمله این اهداف بشمار می رود که موجب افزایش انگیزه خدمت رسانی این عزیزان می شود.
وی در ادامه ضمن اظهار خرسندی از حضور هیات بلند پایه کارگری از کشور چین گفت: حضور این هیات عاملی برای تبادل افکار و تجربیات در زمینه های مختلف و مرتبط در امور کارگری است.
رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تبریز افزود: یکی از اصلی ترین دغدغه های تمامی اعضا شورای اسلامی شهر تبریز حفظ کرامت کارگران در چهارچوب قانون وپیگیری درخواستهای این عزیزان است.
وی در ادامه تاکید کرد: این امر دغدغه ی مشترک میان اعضا پارلمان شهری و شهردار تبریز بشمار می رود که در تمامی زمینه ها همپا و همراه اعضا شورای اسلامی شهر تبریز بوده اند.
وی با اشاره به بازدید این هیات بلند پایه از برخی از کارخانه های شهر تبریز گفت: در بازدید هایی که صورت گرفت تجهیزات صنعتی کارخانه ها و در دیدار از سطح شهر تمیزی و نظافت موجود نخستین موضئع مورد توجه هیات باند پایه کارگری از چین بود.
گفتنی است این دیدار با حضوراعضا شورای اسلامی شهر تبریز و شهردار و برخی از مدیران ارشد شهرداری تبریز با هدف افزایش تعاملات و تبادل تجربیات میان دو کشور برگزار شد.
هیئت بلند پایه کارگری کشور چین به ریاست گنگ آنگ دونگ معاون اتحادیه کارگران کشور جین به همراه یو آن زنگ وی رییس اتحادیه صنایع سبک و نساجی، جیانگ شیبائو مدیر کمیته مالی اتحادیه، وانگ شی مدیر حسابرسی اتحادیه و دوآن چنگ یوم مدیر صندوق اتحادیه کارگران کشور چین به تبریز سفر کرده اند و در این سفر توافق نامه همکاری میان اتحادیه اتحادیه کارگران استان شاندونگ چین و خانه کارگر آذربایجان شرقی امضاء شد
این هیأت در این سفر همچنین از ظرفیت‌های کارخانه سیمان صوفیان، تراکتورسازی تبریز بازید کردند و دیدار با استاندار آذربایجان شرقی ، شهردار تبریز و اعضای فراکسیون کارگری شورای اسلامی کار شهر تبریز از دیگر برنامه‌های این هیأت کارگری در آذربایجان شرقی بود.