مدیرعامل شرکت مپنا با بیان اینکه اگر تمام دنیا بخواهند درهای این کشور را برای صادرات برق ببندند، تحریم های دشمنان مانع صادرات و تولید برق در این کشور نخواهد شد، گفت: نیروگاه هایی با ظرفیت ۲ هزار مگاوات برق در دست ساخت داریم.
عباس علی آبادی روز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان بناب با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۵۰۰ مگاوات برق توسط این شرکت احداث شده است، افزود: هم اکنون ۲ هزار مگاوات برق نیز در حال ساخت داریم که این افتخار بزرگی برای نظام اسلامی است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، وی افزود: توربین نیروگاه سیکل ترکیبی بناب توسط متخصصان شرکت مپنا ساخته شده و جزو بهترین نیروگاه های دنیا خواهد بود، اظهار کرد: ظرف ۲۴ ماه این نیروگاه تکمیل و وارد مدار خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مپنا با تأکید بر اینکه صنعت برق در کشور در حال رشد و تکامل است، گفت: در ابتدای انقلاب این کشور دارای ۷ هزار و ۲۰۰ مگاوات برق بود که امسال در سایه عنایت حق تعالی و تلاش متخصصان داخلی ظرفیت برق کشور از ۵۸ هزار مگاوات عبور کرده است.
علی آبادی با بیان اینکه دشمنان نظام نمی توانند این کشور را در حوزه برق تحریم کنند، تشریح کرد: با شرایط فعلی قیمت های برق نمی توان ادامه داد.
وی ادامه داد: هم اکنون ۳۱۰ میلیارد کیلووات برق در ساعت در کشور برق تولید می شود که معادل ۹۰ میلیارد یورو ارزش داشته و با مدیریت صحیح می توان صرفه جویی عظیمی در این حوزه به وجود آورد و بزرگ ترین رمز موفقیت کشور نیز صرفه جویی در مصرف برق و ایجاد شغل برای فرزندان این کشور است.
عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی بناب امروز با دستور رییس جمهوری به صورت ویدیو کنفرانس کلنگ زنی شد.
شهرستان بناب با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در ۱۰۵ کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.