کامیار داهیم امروز در دومین جلسه هماهنگی مدیران کل دامپزشکی سراسر کشور که در سالن هتل آنای ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی دارای سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت بوده و ۴.۷ درصد جمعیت کشور در این استان زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شرایط تولید محصولات کشاورزی و دامی در آذربایجان‌غربی فراهم است، تصریح کرد: تولید سالانه محصولات کشاورزی در استان ۱۰ میلیون تن است و ۱۰ درصد کل محصولات کشاورزی کشور در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی بیان کرد: با وجود تحریم‌هایی که وجود دارد از ورود برخی مواد غذایی و از مخاطرات مربوط به بیماری‌های بیوتروریستی جلوگیری می‌شود.

به گزارش جارچی اخباربه نقل از ایلنا: وی با بیان اینکه امنیت غذایی برای محصولات در استان فراهم شده است، افزود: کنترل بیماری‌ها در استان انجام شده و وضعیت آرامی در آن حاکم است.

داهیم گفت: ارزش سرمایه دامی نیز ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده و سالانه ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین بهداشت و امنیت غذایی هزینه مردم توسط دامپزشکی استان هزینه می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به برخی مشکلات اظهار کرد: آذربایجان غربی منطقه مرزی است و بنا به نقش مهمی که در تامین امنیت غذایی و حراست از ورود موادغذایی، حراست از مخاطرات بیماری‌های بیوتروریسمی دارد نیاز به حمایت بیشتری دارد واعتبارات این اداره کل باید افزایش یابد.