رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه از آغاز فیلمبرداری ۲ فیلم کوتاه در این شهرستان خبرداد.
به گزارش جارچی اخبار احمد دادرس فیاضی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ۲ فیلم با عناوین « پشت چراغ قرمز» و «نزدیک دور» از ساخته های هنرمندان و کارگردانان انجمن سینمای جوانان این شهرستان جلوی دوربین رفته است.
وی ادامه داد: این ۲ فیلم به عنوان پروژه های پایان دوره هنرجویان فیلمسازی ٩٧-٩٨ این دفتر بوده و هر ۲ فیلم تجربه نخست کارگردانان آنهاست.
دادرس فیاضی اضافه کرد: فیلم «نزدیک دور» به کارگردانی شقایق مهدوی نیا با موضوع تاثیر فضای مجازی بر طلاق عاطفی زوج های جوان است و حسام فخیم اکبر به عنوان تصویربردار، آنیل محمودزاده به عنوان صدابردار، حوریه کاظمی به عنوان منشی صحنه، فاطمه نوروزی به عنوان عکاس و دستیار کارگردان و غزاله قربانی به عنوان بازیگر از عوامل تولید این فیلم کوتاه هستند.
وی افزود: فیلم کوتاه «پشت چراغ قرمز» نیز به کارگردانی حوریه کاظمی با موضوع کودکان کار و آسیب های اجتماعی است و شقایق مهدوی نیا به عنوان تصویربردار، کاوه بهمن پور به عنوان صدابردار، فاطمه نوروزی به عنوان عکاس و منشی صحنه و کاوه رحیمی، نازیلا شکری و پریا مهدوی نیا به عنوان بازیگر در تولید این فیلم حضور دارند.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.