صبح امروز میدان امیرچخماق یزد میزبان اقشار مختلف مردم برای خوشامدگویی به رییس جمهوری و اعضای کاروان دولت تدبیر و امید بود که بعد از حدود پنج سال محقق شد.

از حوالی ساعت هشت صبح، اقشار و گروه‌های مختلف مردم با در دست داشتن پرچم سه رنگ ایران و نیز پارچه‌نوشته‌هایی در استقبال از رییس دولت تدبیر و امید به تدریج وارد میدان تاریخی امیرچخماق یزد شدند.

پیش از ورود رییس جمهوری، شعارهایی چون «این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده» سر می دادند که فضای شور انگیزی خلق کرده بود.

اطراف میدان امیرچخماق با بنرهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری مزین شده بود و البته عده ای نیز دست نوشته هایی را که حاوی مطالبات و خواسته های مردمی بود، در دست داشتند.

حضور اقلیت دینی زرتشتیان استان یزد در میدان امیر چخماق این شهر، پر رنگ و چشمگیر بود؛ آنان با لباسهای محلی و سنتی خود در میدان امیر چخماق حاضر شده‌ و به استقبال سخنرانی رییس جمهوری رفتند.

پس از اظهار خیرمقدم استاندار یزد و نماینده ولی فقیه در استان، نوبت به رییس جمهوری رسید که صحبت های خود را در تمجید صبوری، ایثار و رشادت اهالی یزد و نیز تبریک فرارسیدن هفته وحدت و میلاد نبی مکرم اسلام (ص) آغاز کرد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, در دقایق آغازین سخنان رییس جمهوری و در حالی که مردم منتظر شنیدن سخنان رییس جمهوری بودند، تعداد انگشت شماری از حاضران سعی کردند با سردادن شعارهایی هم فضای عمومی را تحت تاثیر قرار دهند و هم مانع ایراد سخنرانی رییس جمهوری شوند.

با این حال تدبیر روحانی باز هم به کار آمد و وی خطاب به مردم گفت: «صدای شما مردم، صدای این چند نفر جوان نیست. نگذاریم خواست آمریکا از حنجره عده ای معدود بلند شود، گر چه این عده بسیار کم و محدود در کشورند ولی این گروه کم و کوچک را به وحدت دعوت می‌کنیم.» در این هنگام صدای تشویق و حمایت مردم از میدان بلند شد.

هنگامی که رییس جمهوری از مبارزه با فساد، برخورد با متخلفان و ارایه لایحه شفافیت سخن به میان آورد، مردم حاضر در میدان با تشویق های مکرر، حمایت خود را از این اقدام دولت اعلام کردند.

روحانی در این اجتماعی مردمی خبرهای خوشی هم برای مردم ایران و هم برای اهالی یزد داشت که با استقبال حاضران روبرو شد؛ نخست کشف میدان جدید نفتی در خوزستان بود که هم حاضران در میدان امیرچخماق را خوشحال کرد و هم در رسانه‌های خارجی بازتاب بین‌المللی داشت.

دیگری اعلام برنامه دولت برای تامین آب شرب استان یزد تا ۳۰ سال آینده و تکمیل راه‌آهن یزد – اقلید تا پایان سال آینده بود که لبخند امید را بر لبهای مردم صبور یزد نشاند.

روحانی سخنان خود را با گرامیداشت یاد و خاطره عالمان این استان بویژه آیت الله روح الله خاتمی به پایان برد و گفت:« سلام می‌کنم به فرزند بزرگوارش حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی، افتخار ایران و افتخار این دیار» که این سخنان نیز با تشویق حاضران همراه بود.

رییس جمهوری امروز در یزد روز کاری فشرده ای دارد؛ قرار است با حضور رییس جمهوری در این سفر ۵۰۰ پروژه و طرح در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد بهره برداری قرار گیرد.

برای اجرای پروژه‌های آماده بهره‌برداری، ۲۵ هزار میلیارد ریال هزینه شده که ۱۰ هزار میلیارد ریال آن از محل اعتبارات دولتی و ۱۵ هزار میلیارد ریال نیز سهم بخش خصوصی بوده است.

بهره برداری از پروژه فولاد چادرملو در اردکان، فاز یک بندرخشک پیشگامان در مهریز، بیمارستان خاتم الانبیاء ابرکوه، گازرسانی به شهرک فولاد اشکذر، ۹۰ کیلومتر از دو خطه سازی راه آهن بافق به میبد و ۲۵ کیلومتر از باند دوم جاده یزد – طبس از مهمترین طرح‌های آماده بهره برداری است که به صورت حضوری و یا ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری و اعضای هیات دولت افتتاح می‌شوند.