به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، محمد تقی‌زاده امروز در جلسه اضطراری کارگروه کاهش آلودگی هوا اظهارداشت: بر اساس شرایطی که توسط سازمان هواشناسی اعلام شده بود و سامانه پرفشاری که شاهد بودیم میزان شاخص آلاینده‌ها از مرز هشدار بالا رفته بود به همین سبب جلسه کمیته اضطرار تشکیل و موضوعات و نحوه اقدامات پیشگیرانه دنبال شد.

وی با اشاره به ضرورت ترددنکردن گروه‌های خاص و بیماران در فضای باز و لزوم اطلاع‌رسانی در این زمینه گفت: برای برخی ماشین آلات به ویژه ماشین آلات سنگین محدودیت تردد ایجاد می شود.

تقی زاده افزود: همچنین پلیس راهور مکلف شد برخورد قاطع و لازم را با ماشین‌های فاقد معاینه فنی و موتورسیکلت‌ها اعمال کند.
معاون استاندار تهران بیان کرد: با توجه به اینکه طرح کاهش آلودگی هوا برای اولین سال تجربه می‌شود و هنوز اطلاعات لازم در این زمینه نداریم تا وضعیت را تحلیل کنیم به طور همزمان افزایش ۵۰ درصدی هزینه طرح کاهش آلودگی هوا دنبال شود تا به عنوان عامل بازدارنده تاثیر آن پیگیری شود و به عنوان پایلوت تاثیر آن سنجیده شود.
تقی‌زاده درباره فعالیت مدارس اظهارداشت: در این مقطع از فعالیت‌های بدنی و ورزشی در مدارس اجتناب شود و غیبت دانش‌آموزان بیماران خاص موجه تلقی شود و اگر شاخص‌ها به مرز ۱۵۰ رسید تعطیلی مدارس با تاکید بر پیش‌دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی دنبال می‌شود که البته طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی به این وضعیت نمی‌رسیم.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, وی گفت: محیط زیست به صنایع و کارخانجات آلاینده مثل معادن شن و ماسه هشدارهای لازم را بدهند و اگر نیاز بود نسبت به تعطیلی آنها اقدام شود.