به گزارش جارچی اخبار معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌ کل راه و شهرسازی اصفهان گفت: واجدین شرایط طرح اقدام ملی مسکن از ۲۳ ماه آذر به مدت سه روز در سامانه اقدام ثبت‌نام کنند.

ایمان طاهر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هدف از نامگذاری این طرح تحت با عنوان اقدام ملی مسکن به این منظور بود که ساخت مسکن نیازمند عزم ملی است.

وی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن با احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ آغاز شد،ادامه داد: سهمیه اصفهان از این تعداد ۷۰ هزار و ۷۸۰ واحد است که ۱۸ درصد سهمیه کل کشور به این استان اختصاص دارد.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان ادامه داد: از کل سهمیه استان قرار است ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد در سه شهر بهارستان، مجلسی و فولادشهر ساخته شود.

وی با اشاره به ساخت طرح اقدام ملی مسکن در هر شهرستان، اظهارداشت: تفاوت این طرح با مسکن مهر در این است که ساختمان در مکانی احداث شود که زیرساخت‌ها موجود است همچنین تسهیلات به ازای هر واحد حدود ۱۰۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد و و باز پرداخت ده ساله است که طی ۲ سال تحویل متقاضی می گردد.

طاهر با اشاره به شرایط ثبت نام کنندگان اظهار داشت:واجدین استفاده از این طرح کسانی هستند که فاقد زمین یا واحد مسکونی از اول فروردین سال ۸۴  به بعد بوده و از هیچ یک از امکانات  نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین ،واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند و همچنین متاهل و سرپرست خانواده باشند و دارای حداقل ۵ سال سابقه سکونت در ۵ سال اخیر در شهر مورد تقاضا به جز شهرهای جدید باشند و برای دریافت تسهیلات بانکی هیچ گونه منع قانونی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه از ۷۰ هزار واحد سهمیه اقدام ملی مسکن استان ۶ هزار و ۲۱۳ واحد در سایر شهرها اجرا می‌شود، بیان کرد: در شهر جدید بهارستان هشت هزار واحد، فولادشهر ۱۰ هزار واحد و مجلسی ۶۰۰ واحد از شنبه ۲۳ آذرماه و به مدت سه روز آغاز ثبت نام از متقاضیان واجد شرایط صورت می‌گیرد.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره راه و شهرسازی اصفهان یادآور شد، ۲ گروه متقاضیان واقعی طرح اقدام ملی تولید مسکن نیستند یکی آنهایی که دهک پایین جامعه بوده و امکان پرداخت ندارند و گروهی که برای سوداگری و دلالی ثبت نام می‌کنند .

وی افزود: هزینه ساخت طرح اقدام مسکن بین ۲ تا سه میلیون  تومان به ازای هر مترمربع است که بستگی به نوع ساخت و تجهیزات دارد.

وی ادامه داد: بیش از ۲ میلیون خانه خالی از سکنه در کشور وجود دارد که از این تعداد بیش از ۲۰۰ هزار واحد در استان اصفهان است، از این رو قانونی برای خانه‌های خالی به مجلس راه پیدا کرد اما به تصویب نرسید که در حال حاضر با انجام اصلاحاتی مالیات شدیدی بر آن‌ها اعمال می‌شود.

همه واجدین شرایط ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن از تاریخ ذکر شده می‌توانند به سایت isfahan.mrud.ir مراجعه کنند.