یزد ـ معاون دادگستری استان یزد گفت: دستگاه قضایی استان یزد با مصادیق تشویق مردم به تحریم انتخابات برخورد قانونی انجام خواهد داد.

به گزارش جارچی اخبار، محمدحسین رحیمی زاده در نشست ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی شهرستان اردکان با تاکید بر اینکه تلاش همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات، برگزاری انتخاباتی سالم، امن و پرشور است، اظهار داشت: رسالت اصلی قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم است.

وی با اشاره به مصادیق جرائم انتخاباتی بیان کرد: یکی از این مصادیق، تشویق مردم به تحریم انتخابات است که با این موضوع به عنوان یک تخلف انتخاباتی برخورد قانونی خواهد شد.

رحیمی زاده با تشریح موارد قانونی به داوطلبان تأیید شده و هواداران آنها در فضای حقیقی و مجازی می‌توان از وقوع جرائم ناخواسته انتخاباتی جلوگیری کرد، افزود: جلوگیری از آلوده‌ شدن فضای انتخابات به اتهامات و بداخلاقی‌های انتخاباتی را در قوه قضائیه دنبال می‌کنیم.

کمیته رصد فضای مجازی در اردکان تشکیل شد

فرماندار اردکان نیز در این نشست با بیان اینکه کمیته پایش فضای مجازی با هدف برگزاری انتخابات پرشور، قانونمند و سالم تشکیل شد، اظهار داشت: ایجاد آرامش در جامعه و سالم‌سازی محیط انتخابات در شرایط کنونی از اهمیت خاصی برخوردار است.

بهروز شهابی زاد تاکید کرد: انتخابات یکی از ارکان تبلور حقوق مردم در تعیین سرنوشت خود است و قوای مجریه و قضائیه باید در کنار یکدیگر انتخاباتی سالم و شکوهمند را برگزار کنند.

وی ادامه داد: کمیته رصد فضای مجازی با هدف نظارت بر تخلفات احتمالی تشکیل و گزارش مستمر از آن به دستگاه‌های مرتبط ارسال می‌شود.