هدایت الله جمالی پور روز شنبه در نشست هماهنگی کمک مومنانه افزود: همه ما در قبال کارگری که امروز بیکار شده و در خانه مانده مسؤولیت اجتماعی داریم و هر نوع غفلت ما از این افراد فردا دامن گیر حل جامعه خواهد شد.

وی اضافه کرد: کارگری که امروز کنار خیابان ایستاده و به دنبال کسب روزی حلال است، باید در طرح رزمایش همدلی و کمک مومنانه مورد توجه جدی قرار گیرد و همه مسؤولیت شرعی و اخلاقی داریم که از نظر معیشتی و مالی به این افراد کمک کنیم.

جمالی پور تاکید کرد: سپاه موظف است که خانواده‌های آسیب دیده را شناسایی کند و لازم است که کمیته‌ای مشترک با حضور کمیته امداد، هلال احمر، بهزیستی و دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین شماره حساب واحدی ایجاد شود.

استاندار قزوین بیان داشت: اگرچه پاسخ کار نیکوکارانه را خداوند می‌دهد، اما اگر امروز دستگاه یا گروهی در این طرح کمک کند، بنده قول خواهم داد که در ازای این اقدامات کمک کنم و چنین اقدامات خیرخواهانه ای را از یاد نبرم.

جمالی پور با بیان اینکه برای اجرای این طرح باید سازمانی بزرگ و مردمی شکل بگیرد، اظهار داشت: کارمند از حقوقش، بازاری از درآمدش و همه بخش‌های خصوصی و صنعت ساختمان باید به نوعی از سرمایه خودشان به هم نوعان و افراد آسیب دیده کمک کنند.

مقام ارشد اجرایی استان در تبیین و تشریح بیانات مقام معظم رهبری گفت: منظور رهبر انقلاب از رزمایش همدلی و کمک مومنانه این است که ما نمی‌توانیم با خیال راحت سرمان را روی بالش بگذاریم درحالی که همسایه ما گرسنه است و این مهم در تاکیدات آموزه‌های دینی ما بوده و مشارکت در آن باعث افزایش روزی می‌شود.

جمالی پور اظهار داشت: کمک‌های مردمی قزوین باید بیش از ۲۰ میلیارد تومان باشد و رقمی پایبن تر از این برای استانی با این همه سرمایه پذیرفتنی نیست که این مهم با کمکی پرداخت مالی از سوی شهروندان میسر خواهد شد.

استاندار قزوین در ادامه روی کمک‌های معیشتی و مالی تاکید کرد و توضیح داد: خیلی از افراد به صورت خودجوش کمک‌های خیرخواهانه به افراد نیازمند را انجام می‌دهند، اما منظور ما در این طرح تامین ماسک و اقلام بهداشتی نیست و باید جنس کمک‌های از نوع معیشت و مبالغ مالی باشد.
به گزارش جارچی اخبار و به نقل از ایرنا, جمالی پور خاطرنشان کرد: واقعیت این است که شیوع کرونا باعث شد تا خانواده‌هایی که جز طبقات متوسط جامعه هستند ، به خاطر دو ماه گذشته با مشکلات معیشتی مواجه شوند و ما موظفیم که کمک حالشان باشیم.

وی با آور شد: همه گرفتاری‌هایی که بر اثر شیوع کرونا در جامعه ایجاد شده است، یک امتحان الهی بوده تا برای آینده درس بگیریم که در این میان افراد نوعدوست و خیرخواه با سربلندی از این آزمون خارج خواهند شد.