گزارش پلیس راه مازندران و مرکز مدیریت راه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نشان می‌دهد با وضع محدودیت‌های جدید کرونایی برای تعطیلات پیش‌رو شاهد کاهش چشمگیر تردد در جاده‌های مواصلاتی استان هستیم.

به گزارش جارچی اخبار، در تازه‌ترین رخداد با توجه به قرارگیری مازندران در آستانه ورود به موج سوم کرونا ستاد ملی مقابله با این ویروس تصمیم بر وضع محدودیت های جدید گرفت.

بر اساس محدودیت‌های جدید ورود هرگونه خودرو پلاک غیربومی و همچنین مسافران غیر بومی به مازندران و از طرف دیگر خروج پلاک های بومی از استان به استان‌ های همسایه نیز ممنوع شد.

این محدودیت ترافیکی جدید که از ظهر امروز بر جاده های مواصلاتی اجرا شد، با وجود تعطیلی میان هفته ای تا حد زیادی حجم تردد ها در جاده های استان کاهش یافته است که نشان از تاثیر گذاری محدودیت های جدید ترافیکی است.

رییس پلیس راه مازندران در این باره گفت: طرح محدودیت ورود غیربومیان و خروج بومیان از استان در تمامی محورهای مواصلاتی استان به سمت پایتخت اجرایی شده است و تا روز جمعه ۱۶ آبان ادامه خواهد داشت.

سرهنگ علیرضا قدمی افزود: بر اساس این طرح هم در استان های دیگر  هم در استان مازندران در چند منقطه از خروج و ورود افراد و خودروهای غیربومی جلوگیری می شود.

وی افزود: این طرح شامل خودروهای حامل مواد سوختی ، مواد غذایی و باری نمی‌شود و صرفا مربوط به خودروهای سواری و شخصی خواهد بود.

رییس پلیس راه مازندران از مردم استان خواست که برای تردد بین استانی وارد جاده‌ها نشوند زیرا به هیچ وجه اجازه عبور به آنها داده نمی‌شود.

قدمی افزود: در حال حاضر ترافیک خودرویی در تمامی جاده های مواصلاتی شامل کندوان ، هراز ، سوادکوه و کیاسر روان و عادی است و شاهد کاهش محسوس تردد هستیم.

وی گفت: نیروهای پلیس راه در استان مازندران و تهران در چندین نقطه مانع از ورود و خروج غیربومیان می شوند و تمامی مسیرها تحت نظارت این نیروها قرار دارد.

مازندران به واسطه گردشگرپذیری همواره در ایام تعطیلات با حجم زیادی از مسافران روبرو است که جاده های مواصلاتی را با ترافیک سنگین مواجه می کند.

حتی با وجود شیوع ویروس کشنده کرونا و لزوم امتناع از مسافرات و جابه جایی، همچنان مازندران در ۹ ماه گذشته یکی از مهم ترین مقاصد مسافرات و جابه جایی کشور بود که این مسئله حتی بارها منجر به اعتراض مردم استان ، جامعه پزشکی و مسئولان شد.

اما گویا شرایط شیوع ویروس کرونا در استان مازندران که از چند روز اخیر وارد مرحله فوق قرمز شده باعث اتخاد تصمیم ممنوعیت تردد به این استان شمالی کشور شد.

در حال جاضر بیش از ۸۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان ها یاستان بستری هستند و بنا بر پیش بینی کادر درمانی در صورت تداوم شرایط مازندران وارد موج سوم کرونا خواهد شد.