عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر جوبایدن اراده‌ای برای بازگشت به برجام داشته باشد تا ۲ امتیاز نگیرند امتیازی نخواهند داد چرا که سیاست آمریکایی‌ها استکباری است.

به گزارش جارچی اخبار، محمود احمدی بیغش در گفت‌وگو با خبرنگاران به گمانه زنی ها در خصوص بازگشت بایدن به برجام  اشاره کرد و گفت: اگر سهم انعقاد برجام به صورت تناسبی در نظر گرفته شود ۵۰ درصد آن در اختیار اروپا و آمریکا و بخش دیگر آن نیز در اختیار دولتمردان کشورمان بوده که می‌بایست در این زمینه موثر عمل می کردند. در اکثر اوقات همه ضعف های موجود در برجام را به عدم پایبندی  آمریکا و اروپایی‌ها ربط می‌دهند، اما هیچ‌گاه گفته نشده که  مگر مسئولان دولتی برجام را امضا نکردند پس باید پرسیده شود که چگونه این معاهده را بدون اینکه منافع ایران تامین شود منعقد شده است.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی افزود: دولتمردان از کلاهی که آمریکایی‌ها بر سر تیم هسته‌ای گذاشتند هیچگونه صحبتی را به میان نمی آورند و حتی هیچ اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار نمایندگان مجلس قرار ندادند و در حقیقت مجلس شورای اسلامی را نامحرم می‌دانستند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر آمریکا بخواهد به برجام بازگردد و همین آقایان دیپلمات نیز مجددا بخواهند وارد مذاکره شوند پوسته‌ای بیش از آن باقی نخواهد ماند اگرچه در حال حاضر هم هیچ اثری از برجام نمانده است؛ اما اینکه تصور شود با حضور “جو بایدن” در کاخ سفید وضعیت بهبود می‌ یابد و همچنین نرخ دلار و بنزین به پایین‌ترین قیمت خود خواهند رسید شبیه به طنز است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: راهبردهایی که جوبایدن در پیش خواهد گرفت هیچگونه تفاوتی با استراتژی‌های ترامپ نخواهد داشت، اما احتمالا بایدن برخلاف ترامپ که خوی وحشی‌گیری داشت سیاست لبخند و ملاطفت را دنبال می‌کند در مجموع همه این موضوعات به رفتار دیپلمات‌های ما نیز بستگی دارد؛ چرا که برخی از مسئولان دولتی در برابر غرب واداده هستند و در مذاکرات برجام نیز منفعلانه عمل کردند.

وی تصریح کرد: ما باید از تیم مذاکره کننده کشورمان انتظار منعقد شدن یک برجام عادلانه را داشته باشیم اگر دنبال این باشند تا بایدن خسارت‌های وارد شده در برجام را جبران کند باید به آن ها متذکر شد که این نیز خیال خامی بیش نیست، ضمن اینکه همگان باید متوجه باشند که اگر آمریکایی‌ها یک قدم رو به جلو حرکت کنند از ما می خواهند ۲ گام به عقب برداریم.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی بیان کرد: اگر جوبایدن اراده‌ای برای بازگشت به برجام داشته باشد تا ۲ امتیاز از ما نگیرند یک امتیاز به ما نخواهند داد چرا که سیاست آمریکایی‌ها استکباری است و ترسیم این راهبرد  نیز در اختیار ترامپ و بایدن نخواهد بود که گفته شود با حضور بایدن در کاخ سفید سیاست‌های خشونت بار و خوی استکباری ایالات متحده کنار خواهند گذاشت.

احمدی بیغش در پایان یادآوری کرد: استکبار خوی خاص خود را دارد، اما شیوه و رفتارش تغییر خواهد کرد؛ بنابراین یک مقطعی اقتضا می‌کند آمریکایی‌ها جنگ طلبی را گسترش بدهند و هیروشیما، صدام و داعش را بوجود می‌آورند و  مقطعی هم می‌خواهند ادای صلح طلبی را دربیاورند که مطرح شدن بازگشت بایدن به برجام از اینگونه رفتارها است؛ ناگفته نماند آنهایی که با پیروزی جو بایدن ذوق مرگ شدند و  تصور می‌کنند همه گره‌های اقتصادی باز خواهند شد در اوج حماقت به سر می‌برند.