مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان قزوین بعنوان سی امین استان کشور ، با هدف حمایت از  فناوران و شرکت های دانش بنیان استان به تصویب رسید.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از دبیرخانه کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری، پنجاه و دومین جلسه کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر علی وحدت دبیر کارگروه و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و دیگر اعضا در روز دوشنبه ۲۶ آبان ماه برگزار شد که در این جلسه مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان قزوین پس از بررسی ترکیب سهامدران صادر شد.

صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان قزوین با هدف حمایت های مالی، علمی و پشتیبانی از فناوران، نوآوران و محققان استان قزوین در تبدیل ایده های فناورانه به محصولات تجاری با سرمایه ثبتی ۵۰ میلیارد ریال تاسیس خواهد شد.

این صندوق برنامه دارد در حوزه اعطای انواع تسهیلات مالی، عاملیت و مدیریت مالی وجوه اداره شده، خدمات توسعه بازار و مشارکت و سرمایه گذاری خطرپذیر به متقاضیان خدمات ارائه کند.

پارک علم و فناوری قزوین، دانشگاه علوم پزشکی قزوین و دانشگاه بین المللی امام خمینی به عنوان سهامداران بخش دولتی و شرکت های هفت الماس، برنا گستران نیک پارسه و مشاوران نیک پندار از جمله سهامداران بخش خصوصی این صندوق محسوب می شوند.
گفتی است استان قزوین دارای ۷۶ شرکت دانش بنیان، ۲۲۴ واحد فناور، ۷ مرکز رشد، ۱۰ شهرک صنعتی و ۲۸ مرکز آموزش عالی است.

در حال حاضر  ۵۴ صندوق پژوهش و فناوری  در ۲۷ استان کشور  فعال می باشند.