مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: معلم ۸۰ ساله کرمانی  بیش از ۴۰ سال است که اقدام به مدرسه سازی کرده است و تا کنون ۲۵۰ مدرسه در استان کرمان احداث نموده و حتی منزل مسکونی اش را به مدرسه تبدیل کرده است.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از وزارت آموزش و پرورش، احمد اسکندری نسب  اظهار کرد: عطا احمدی معلم۸۰ ساله کرمانی از پیشکسوتان فرهنگی است که کار مدرسه سازی را از بعداز پیروزی انقلاب آغاز کرد و تاکنون موفق شده ۲۵۰ مدرسه را احداث کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: این فرهنگی بازنشسته تمام دارایی خود را وقف مدرسه سازی کرده است به طوری از امکانات اولیه زندگی از جمله منزل مسکونی، خودرو شخصی و حتی تلفن همراه صرف نظر کرده و تمام تلاشش را بر احداث مدرسه متمرکز کرده است و مردم نیز لقب پهلوان به او داده اند.

وی افزود: در پرونده درخشان عطا احمدی، ساخت۲۵۰ باب مدرسه با هزاران مترمربع فضای آموزشی، تأسیس مجموعه پیشرفته سرای سالمندان کرمان با گنجایش۱۶۰۰ سالمند، ساخت جاده کوهستانی به طول ۱۲کیلومتر و آبرسانی و برق‌رسانی به روستا‌های «کوهپایه» کرمان با همکاری سازمان جهادسازندگی استان، ساخت بیش از ۱۳۶۰ واحد مسکونی، ساخت چندین مدرسه شبانه‌روزی، ساخت اردوگاه‌های شهید باهنر و شهید رجایی و هفت‌باغ «هینمان» در کوهپایه و ده‌ها کار عام‌المنفعه دیگر به چشم می‌خورد.

‏گفتنی است؛ احمدی معلمی است که با عشق، سال‌ها در تعلیم و تربیت فعالیت کرد و حتی مرگ فرزندانش نیز باعث نشد یک روز در کلاس درس غایب باشد. خدمات او در سال‌های اولیه انقلاب از چشمان شهیدرجایی دور نماند تا جایی که شهیدرجایی در زمان نخست‌وزیری، پس از اطلاع از اقدامات عطا احمدی در زمینه مدرسه‌سازی گفته بود: “اگر در هر یک از استان‌ها یک نفر مثل عطا احمدی داشتیم، وضع‌مان از این بهتر بود و مشکل فضای آموزشی در کشور نداشتیم”.

‏ اسکندری نسب خاطرنشان کرد: گریزان بودن از مراسم بزرگداشت و سخن نگفتن درباره کار‌هایی که انجام داده خصوصیت اصلی اوست. کمتر کسی در کرمان هست که او را نشناسد. مرد مو سپیدی که با پیراهن و شلوار کرم‌رنگ سوار بر دوچرخه به پروژه‌های عمرانی در حال ساخت سرکشی می‌کند و همه آن‌ها را بر اساس نظم خاصی به پیش می‌برد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان  در پایان گفت: وی بار‌ها به عنوان معلم نمونه برگزیده شد، و در تمام دوران خدمتش هدیه و جایزه‌ای را برای خود از هیچ کس نپذیرفت. عطا احمدی، نام متفاوتی دارد؛ نامی که نقطه ندارد، اما نقطه عطف زندگی خیلی‌ها شده است؛ نقطه امیدواری کسانی که شاید دیگر امیدی نداشتند.