عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایطی که نظر اکثر اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در باره FATF مشخص است ، تمدید مهلت بررسی آن در مجمع تاثیری بر نتیجه نخواهد داشت.

به گزارش جارچی اخبار، علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به تمدید مهلت بررسی FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تمدید مهلت بررسی پیام جدیدی ندارد، چرا که در کل، بررسی این موضوع اشکالی ندارد، با این حال اکثر اعضای مجمع به این نتیجه رسیده اند که FATF آورده ای برای کشور ندارد. از سوی دیگر مقام معظم رهبری به نظامات قانونی کشور به شدت اهمیت می دهند و معمولا روش ایشان این است که امور را از نظامات قانونی پیگیری می کنند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با بیان اینکه درخواست تمدید مهلت بررسی FATF در مجمع ترفند جدید دولت است، گفت: نتیجه این مهلت از دو حالت خارج نیست، یا مجمع بر نظر خود باقی می ماند و آقای روحانی که همواره دنبال پیدا کردن مقصر است مقصری جدید معرفی می کند، رئیس جمهور تا کنون دولت قبل، ترامپ یا مجلس را مقصر می داند،ایشان می گوید خودش ایده آل است و دیگران ایراد دارند.

سلیمی ادامه داد: اما اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بررسی مجدد FATF را تایید کند، رئیس جمهور خواهد گفت که این تاثیر FAFT بود که مسائل کشور را حل کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر مصوبه اخیر مجلس در زمینه رفع تحریم ها، بیان کرد: شاهد تاثیرگذاری مصوبه مجلس بر مدیریت قیمت ها در بازارهایی چون دلار و مسکن بوده ایم، حتی مصوبه روز گذشته مجلس بر پتروشیمی ها اثرگذار بود به نظر می رسد که دولت به دنبال مصادره اثرات مصوبات مجلس بر اقتصاد کشور است.