مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی در سفری دو روزه از پروژه های ورزشی در دست اقدام شهرستان‌های طبس، بشرویه، فردوس، سرایان، قاین و بیرجند بازدید کرد.

به گزارش جارچی اخبار حسن عزیزی ، به منظور بررسی وضعیت اجرایی پروژه های در دست اقدام مجموعه ورزش و جوانان استان به شهرستان های خراسان جنوبی سفر کرد.

وی در ابتدای سفر کاری خود به شهرستان طبس از زمین چمن مصنوعی روستای اسفندیار بازدید، و در جریان آخرین اقدامات اجرایی این پروژه ورزشی قرار گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان در ادامه وارد شهرستان طبس شد و از سالن ورزشی جوخواه بازدید کرد.این پروژه ورزشی که چند سال از آیین کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن می‌گذرد به دلیل کمبود اعتبارات تاکنون مراحل تکمیل آن محقق نشده بود که با همت مجموعه مدیریتی ورزش و جوانان استان و نگاه ویژه مدیرکل به توسعه زیرساخت‌های ورزشی در روستا و کاهش فاصله سرانه ورزشی و رعایت عدالت ترجیحی، این پروژه‌ها رونقی دوچندان گرفته است و مراحل پایانی سالن ورزشی جوخواه طبس در حال اجرا است که به لطف خداوند در دهه دوم بهمن ماه با حضور مقام عالی وزارت ورزش و جوانان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید و نوید روزهای خوبی را برای جوانان این دیار می دهد.

عزیزی بعد از این بازدید از مراحل اجرایی زمین چمن مصنوعی فوتبال روستای خسرو آباد شهرستان طبس بازدید و در جریان آخرین اقدامات اجرایی این پروژه نیز قرار گرفت و دستورات لازم در خصوص تسریع در فرایند اجرا و تکمیل آن پروژه را صادر کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز بلافاصله در روستای دیهوک و کریت حضور یافت و زیرساخت‌های ورزشی شهر دیهوک و روستای کریت به ویژه پروژه ورزشی در دست اقدام چمن این شهر و روستا بازدید کرد و گفت: این پروژه ها نیز باید همزمان با دیگر پروژه‌های اجرایی شهرستان طبس تکمیل تا به زودی شاهد افتتاح و بهره‌برداری از آنها باشیم.

حسن عزیزی به اتفاق قدیمی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان طبس، از سالن ورزشی بانوان بازدید کرد، مدیرکل ورزش و جوانان در این بازدید با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت‌های ورزشی ویژه بانوان از اولویت های کاری مجموعه ورزش و جوانان خراسان جنوبی است خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های ورزشی ویژه بانوان می تواند در راستای نشاط و شادابی این قشر تأثیرگذار در جامعه باشد و این بانوان مادران آینده این مرز و بوم هستند که این نشاط، شادابی و تندرستی می‌تواند خانواده ای پویا و بانشاط را به دنبال داشته باشد. مدیرکل ورزش و جوانان استان، در ادامه حضور خود در شهرستان طبس با امام جمعه و فرماندار شهرستان دیدار با آخرین وضعیت زیرساخت‌های ورزشی شهرستان را بررسی کردند و هماهنگی لازم را برای چهارمین سفر وزیر ورزش و جوانان به استان و حضور در شهرستان توسط را مورد بحث و بررسی و تمهیدات لازم اندیشیده شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه سلسله بازدیدهای خود، از پروژه‌های ورزشی بشرویه از جمله زمین چمن مصنوعی شهرک امام و شهر ارسک بازدید کرد و خواستار تسریع در اجرای پروژه ها شد. ‍

حسن عزیزی در ادامه سفر دو روزه خود به شهرستان‌های استان به شهرستان فردوس سفر کرد و با حضور رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان از پروژه‌های ورزشی در دست اقدام روستاهای برون و سرند بازدید کرد و گفت: پروژه زمین چمن مصنوعی فوتبال در روستای برون نیازمند تسریع در اجرا است و هرچه سریعتر نسبت به اجرای این پروژه با هماهنگی مجموعه ورزش وجوانان شهرستان و دهیاری نیز اقدام شود و چمن مصنوعی روستای سرند نیز در مرحله نصب فرش چمن می باشد و در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح این پروژه های ورزشی که از انتظارات و مطالبات دیرینه جوانان این دیار است خواهیم بود و جمعیت کثیری از جوانان با انگیزه و علاقه مند به ورزش از برکات آن منتفع خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان در ادامه سفر کاری خود در شهرستان سرایان حضور یافت و به اتفاق رمضانی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان از پروژه های زمین چمن مصنوعی روستای زنگویی زمین چمن بزرگ شهر سرایان و سالن ورزشی روستای دوست آباد بازدید کرد.

حسن عزیزی با تاکید بر اینکه زمین چمن بزرگ شهر سرایان از پروژه های ورزشی است که زمانی طولانی از اجرای آنها می گذرد که در این یک سال اجرای آنها به صورت جهادی در دست پیگیری و چمن بزرگ شهر سرایان از مطالبات به حق جوانان ورزشکار این دیار است و هرچه سریعتر باید این پروژه ورزشی تکمیل و در اختیار جوانان مستعد و نجیب شهر سرایان قرار گیرد.

عزیزی با اشاره به اینکه استعدادهای بالقوه ورزشی و نوظهور در روستاها کشف می‌شوند تصریح کرد: سالن ورزشی روستای دوست آباد که از روستاهای پر جمعیت شهرستان سرایان است، که به دلیل کمبود اعتبارات اجرای آن زمان بر شده است و ما در مجموعه مدیریتی ورزش و جوانان استان با تمام توان، تکمیل پروژه‌های ناتمام ورزشی را در دستور کار قرار داده ایم و این پروژه ها هرچه سریعتر باید تعیین تکلیف و به مرحله افتتاح و بهره‌برداری برسد که انشاالله امیدواریم به زودی بتوانیم این پروژه‌ها را افتتاح و به بهره‌برداری رسانده و جوانان عزیز مستقر در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته از خیر و برکات آن بهره مند شوند. ‍

مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه بازدید از زیرساخت‌های ورزشی در دست اقدام شهرستان ها وارد حوزه شهرستان قائنات شد و با حضور در روستای تیغاب از سالن ورزشی در حال ساخت این روستا بازدید کرد، سالن ورزشی روستای تیغاب حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح و بهره برداری از این پروژه ورزشی خواهیم بود. حسن عزیزی در ادامه از زمین چمن مصنوعی فوتبال روستای قومنجان بازدید و در جریان آخرین اقدامات اجرایی این پروژه ورزشی قرار گرفت، زمین چمن مصنوعی روستای قومنجان مراحل اجرایی آن تکمیل و آماده افتتاح و بهره برداری می باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز با حضور در شهر قاین از پروژه های زمین چمن شهر قاین، روستاهای برکوک، عباس آباد دشت و خشک و از مراحل ساخت سالن ۲۵۰۰ نفره شهر قاین بازدید کرد. مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در پایان سفر کاری دو روزه، به روستای مهموئی بیرجند رفت و از وضعیت اجرای پروژه ورزشی در دست اقدام این روستا بازدید کرد. لازم به ذکر است: در دهه فجر امسال، تعداد چهل پروژه ورزشی به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب، در نقاط مختلف استان اعم از روستاها و شهرستان های خراسان جنوبی، همزمان با سفر دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان به استان، افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی: