شهردار شاهرود  در آئین باشکوه کاشت درخت که به مناسبت روز درختکاری در صبح جمعه ۱۵اسفند ۹۹  در محل کاشت درختان مثمر باغ راه از ابتدای مسجد پیامبر اعظم به سمت شرق(مجموعه گردشگری آبشار) برگزار شد، با بیان اینکه کاشت درخت گامی برای توسعه فضای سبز شهری به شمار می‌رود، بیان داشت؛ درختان ریه‌های تنفسی و مهم‌ترین سرمایه‌های طبیعی شهر هستند که همه ما نسبت به نگهداری از آنها مسئول هستیم.

به گزارش جارچی اخبار “علیرضا حاجی محمد علی” ضمن بیان این مطلب که درخت نماد آبادانی، مظهر زندگی، لطافت بخش هوا و مایه آسایش و رفاه مردم و صفا و پاکی طبیعت است، ابراز داشت؛ نه تنها در این هفته بلکه باید در کلیه ایام سال اقدام به این کار پسندیده و حفظ منابع محیط زیست و فضای سبز شهر نمود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون توانستیم ۶۵هزار اصله درخت را غرس داده و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم این رقم را به غرس ۷۵ هزار اصله درخت برسانیم، اظهار داشت؛ درخت، موجود سبز و لطیفی است که حضورش چشم‌ها را می نوازد و به روح و روان آدمی، آرامش و شادابی می‌بخشد.

مهندس حاجی محمد علی ضمن بیان این مطلب که روز درختکاری بهانه‌ای است تا گروه‌های مختلف مردمی جلوی منازلشان و پارک‌ها با کاشت درخت قدمی برای توسعه فضای سبز شهری که در آن زندگی می‌کنند بردارند، عنوان داشت: نگهداری و توسعه فضای سبز شهری با جلب مشارکت شهروندان و ایجاد تعلق خاطر آنان امکان پذیر است.

شایان ذکر است؛ وی از طرح جامع مدیریت فضای سبز در بودجه و تصویب آن خبر داد و اعلام داشت؛ در این راستا باید گام‌های مدیریتی برای اصلاح روند رو به سراشیبی محیط زیست برداشت و حفظ و توسعه فضای سبز شهری همراه با کارشناسی و تامین منابع آبی برای آن در نظر گرفت.

دراین مراسم مهندس علیرضا حاجی محمدعلی درختی را به نام و یادپدر بزرگوارشان شادروان “حسن حاجی محمدعلی” کاشت.

این حرکت شهردار شاهرود می تواند فرهنگ سازی شود که هر شهروندی به نام و یاد پدر ویا درگذشتگان خود نسبت به کاشت درخت اقدام نماید.

شهرداری شاهرود می تواند محل موردنظری را جهت گسترش فرهنگ درختکاری درنظر بگیرد تا هرشهروند شاهرودی  به نام درگذشتگان خود زیر نظر فضای سبز شهرداری نهالی را به رسم یادبود غرس نماید.