سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: آموزش مهارت‌های نوین با رویکرد دانش‌بنیان در مراکز فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در حال انجام است.

به گزارش جارچی اخبار، بهروز امانی در گفت‌و گو با مهر اظهار کرد: ما در استان اردبیل در حوزه‌های صنعتی، خدماتی، فرهنگ و هنر و حوزه گردشگری منطبق بر استانداردهای بین‌المللی آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای را ارائه می‌کنیم تا نیروی کار ماهر و مجرب جذب بازار کار شوند.

وی تصریح کرد: با برگزاری این دوره‌ها با رویکرد آموزش‌های نوین و مهارت‌های دانش‌بنیان و همچنین تقویت مؤلفه کارآفرینی در حوزه‌های مختلف سعی بر این است تا نیروی جوان و فارغ‌التحصیل دانشگاهی بتوانند از ظرفیت به وجود آمده در افزایش توان تحولات اقتصادی استان استفاده کنند.

سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل مدارک و گواهینامه‌های صادر شده از سوی مراکز فنی و حرفه‌ای را دارای ارزش و اعتبار بین‌المللی و قابل ترجمه در کلیه کشورها اعلام کرد و گفت: ما آموزش‌هایمان را طبق استانداردهای سازمان جهانی کار ارائه می‌دهیم و تلاشمان بر این است تا نیروهای مهارت دیده بتوانند با توان بالا وارد بازار کار شده و از مهارت خود در جهت ایجاد فرصت‌های اشتغال برای خود و دیگران استفاده کنند.

امانی فعالیت ۱۹ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی را در استان یادآور شد و افزود: پنج مرکز آموزش سیار و یک مرکز آموزش جوار داریم که به صورت رایگان به علاقمندان و جویندگان کار خدمات مهارتی و فنی و حرفه‌ای ارائه می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار این مراکز ۳۲ مرکز آموزش خصوصی نیز در سطح استان مهارت‌های لازم را به علاقمندان ارائه می‌کنند که تنوع رشته‌ها در این مراکز بسیار زیاد است و علاقمندان می‌توانند با حضور در این دوره‌ها به صورت حضوری و مجازی از آموزش‌ها استفاده کنند.

امانی ثبت‌نام برای حضور در این کلاس‌های مهارتی را به شکل اینترنتی و کلاس‌ها را نیز با توجه به شیوع کرونا به صورت غیرحضوری اعلام کرد و ادامه داد: البته کلاس‌های عملی به صورت حضوری برگزار می‌شود که با نوبت‌بندی و جدول حضور مهارت‌آموزان و هنرجویان تلاش بر این است تا با کمترین خطر و آسیب این آموزش‌ها انجام شده و در کنار حفظ سلامت جویندگان کار، آنها بتوانند از فرصت به وجود آمده در جهت آموزش و ارتقا مهارت خود استفاده کنند.