فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از شناسایی ۴۲ هزار متصرف اراضی دولتی در کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: تعامل با دستگاه قضا و ارتقای سرعت عمل باعث افزایش حفاظت از اراضی دولتی شده است.

به گزارش جارچی اخبار، سرهنگ جواد خردمند روز دوشنبه در آیین معارفه یگان حفاظت راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ۱۸ هزار هکتار اراضی تحویل یگان حفاظت شده است و ۳۵ فرمانده یگان حفاظت در سراسر کشور مسئولیت حراست از اراضی را برعهده دارند.

وی ادامه داد: طی سالهای اخیر با اقداماتی در خصوص حراست از اراضی دولتی، انقلابی در این حوزه شکل گرفته است.

خردمند، هوشمندسازی نظارت بر اراضی را از دیگر اقدامات شکل گرفته در این حوزه دانست و گفت: با کمک فناوری نوین تمامی اطلاعات ثبت و از راه دور نیز می‌توان این اراضی را تحت کنترل قرار دارد و این اطلاعات در سامانه بانک مرکزی سازمان ملی هم ثبت می شود.

فرمانده یگاه حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، تعامل با دستگاه قضا را از دیگر فعالیت‌های این یگان برشمرد و افزود: نشست‌های مشترکی در این حوزه انجام و ضابط قضایی انتخاب شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از شناسایی ۲۰۵متصرف در استان طی سالجاری خبر داد و گفت: یگان حفاظت مسئولیت مهمی است چرا که با بیت‌المال در ارتباط است.

حسین‌علی مقصودی از ۳۷۷ هکتار رفع تصرف زمین‌خواری در استان از سال ۹۵ تاکنون خبر داد و گفت: همچنین در همین مدت ۶۹ مورد احکام قضایی در قالب ۱۷۲ هکتار اجرا شده است.

در این آیین از خدمات سرهنگ یزدابخش رییسان قدردانی و سرهنگ ایرج صفری به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت اداره‌کل راه و شهرسازی معرفی شد.