مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: سال گذشته نزدیک به سه هزار خانوار ایلامی توسط سازمان هدفمندی یارانه ها برای دریافت بسته های حمایتی شناسایی و آنرا دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از ایلام  شکراله شیرخانی روز شنبه در  یک نشست مجازی به مناسبت هفته کار و کارگر اظهار داشت: بسته های حمایتی برای خانوارهای یک نفره ۲ میلیون ریال، ۲ نفره سه میلیون ریال، سه نفره چهار میلیون ریال و پنج نفره و بیشتر ۶ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

شکراله شیرخانی  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: همچنین پنج هزار و ۴۶ کارگر ایلامی که همزمان با شیوع کرونا از اول اسفند ۹۸ تا پایان تیر ماه ۹۹ بیکار شده اند، مشمول دریافت بیمه بیکاری شد

وی به پرداخت تسهیلات کرونا کرونا اشاره کرد و افزود: همچنین ۱۶۷ هزار و ۹۲۱ هزار خانوار ایلامی از تسهیلات ۱۰ میلیون ریالی کرونا بهره مند شدند که اقساط این وام از یارانه تیرماه آن‌ها به مبلغ ۳۵۱ هزار ریال طی ۲ سال کسر می شود.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام تاکید کرد: آمار و اقدامات مرتبط با ارائه تسهیلات در ایلام قابل رصد توسط مردم است و طبق گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان کاهش پیدا کرده است اما این به معنای ریشه کن شدن بیکاری نیست.

شیرخانی یادآور شد: همچنین تاکنون سه هزار و ۳۹۳ میلیارد تسهیلات به چهار هزار و ۷۷۲ طرح اشتغال روستایی در استان توسط بانک های توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده و زمینه اشتغال هفت هزار و ۱۸۸ را فراهم کرده است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام، تاکنون یک هزار و ۱۵۲ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به ۱۳ هزار و ۱۰۰ طرح در این استان پرداخت شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مشاغل آسیب دیده از کرونا اشاره کرد و گفت: ایلام دارای رتبه نخست کشوری در ثبت نام متقاضیان و معرفی کارگاه‌ها به بانک‌های عامل و رتبه اول پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا به نسبت سهم ابلاغی دارا است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام اظهار داشت: یک هزار و ۲۸۴ نفر سال گذشته در طرح های کارورزی، مشوق بیمه ای و یارانه دستمزد در استان مشغول بکار شدند که از این تعداد ۳۳۲ نفر در طرح یارانه دستمزد، ۲۲۷ نفر مشوق بیمه ای و ۷۲۷ نفر نیز مربوط به طرح کارورزی است.

شیرخانی ادامه داد: یک هزار و ۴۴۹ تعاونی با عضویت ۶ هزار و ۷۰۳ نفر و ایجاد ۱۱ هزار و ۵۱۴ فرصت شغلی در استان ایلام وجود دارد.

پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه به نام هفته کارگر نامگذاری شده است.