عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: با توجه به دستور صریح وزیر آموزش و پرورش مشکل استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های تربیت معلم به زودی رفع می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، رجب رحمانی در گفت‌وگو با  تسنیم درباره مطالبه جمع زیادی از فارغ‌التحصیلان تربیت معلم در استان قزوین و سراسر کشور اظهار داشت: در همین خصوص ۲۵ اسفندماه نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش نوشتیم و با توجه به دستور صریح وزیر آموزش و پرورش روی این نامه مشکل استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های تربیت معلم به زودی حل می‌شود.

وی با اشاره به تخلف دولت در موضوع استخدام فارغ‌التحصیلان رشته‌های تربیت معلم در سال‌های اخیر اضافه کرد:‌ بخشی از معلمان ما که از دانشگاه‌های تربیت معلم در سرتاسر کشور فارغ‌التحصیل شده بودند، بین زمان فراغت از تحصیل تا اشتغالشان یک تا ۳ سال فاصله افتاده و با توجه به لحاظ نشدن این چند سال در سوابق شغلی آنها به دیوان عدالت اداری نامه نوشته بودند که ما به جد پیگیر این موضوع بودیم.

رحمانی ادامه داد: دولت به عنوان کارفرما باید اینها را سرکار می‌برد و حالا که این کار را نکرده، باید سوابق کاری آنها لحاظ شود و در همین رابطه هم سازمان امور استخدامی و هم وزارت آموزش و پرورش باید اقدامات لازم را برای رفع مشکلات معلمان فارغ‌التحصیل‌شده از آموزش و پرورش انجام دهند.

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس یازدهم در مورد معلمان سنگ تمام گذاشته شده، گفت: اجرای طرح رتبه‌بندی، همسان‌سازی و تبدیل وضعیت حق‌التدریسی‌ها به رسمی اقدامات بزرگ مجلس در مورد معلمان بوده که در یک سال اخیر صورت گرفته است.

رحمانی با اشاره به نقش معلمان در رفع مشکلات اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی در جامعه و نظام خاطرنشان کرد: با توجه به این نقش مهم برای صرفه‌جویی در بودجه باید از هر حوزه‌ای بزنیم؛ الا آموزش و پرورش و حتی به قول یکی از دانشمندان باید از همه چیز بزنیم؛ برای آموزش و پرورش.

وی ادامه داد: بنابراین هر چقدر هم به معلمان رسیدگی کنیم، باز هم این رسیدگی کم است و جا دارد که سطح رفاه و برخورداری معلمان به حدی برسد که بدون هیچ‌گونه دغدغه مالی بتوانند مدیران و مسئولان آینده جمهوری اسلامی را تربیت کنند و هر چقدر برای معلمان هزینه کنیم، سرمایه‌گذاری برای کاهش هزینه‌های اجتماعی و فرهنگی در آینده کرده‌ایم.